תהליך בניית בית

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

לכל שאלה מוזמנים לפנות אלינו - ונציג יחזור בהקדם

בניית בית הוא תהליך מורכב שאורך זמן רב. בתהליך זה עליכם לעבור כמה שלבים שונים עד לקבלת המפתח וכניסה לדירה. לכן, על מנת לעבור את תהליך בניית בית בשלום עליכם להיעזר בשירותי קבלן בניין או בשירותי חברה קבלנית עד לשלב קבלת המפתח.

תהליך בניית בית

מה חשוב לדעת בעת תהליך בניית בית?

 

בעת תהליך בניית בית חשוב שתדעו בכל שלב ושלב החל מתכנון הדירה כשרטוט על דף ועד לבנייה עצמה מה מצפה לכם במהלך הבנייה עצמה. קבלן הבניין שלכם  או חברת הבנייה שלכם תעדכן אתכם לאורך כל התהליך עצמו. קחו בחשבון שעליכם להיות מוכנים לכך שתצטרכו להכין כסף רזרבי בצד להוצאות שונות כגון מיסים על הנכס, עלויות התיווך  לקרקע, עורכי דין, עלויות ריבית למימון ועוד. גם אנשי המקצוע אשר עובדים במהלך בניית הדירה עולים לא מעט כסף, ו היתר הבנייה אשר בלעדיו תהליך הבנייה אינו מתחיל.

מה כולל תהליך בניית בית?

 

תהליך בניית בית פרטי כולל כמה שלבים חשובים שכל בית או בניין משרדים חייב לעבור בדרך עד שהוא הופך לבניין ראוי למגורים או עבודה. כחלק מהתהליך עצמו על בניית הבית לעבור שלושה שלבים חשובים שכוללים: שלב התכנון, שלב בניית הדירה, שלב סיום הבנייה וקבלת המפתחות לדירה.

שלב התכנון– שלב זה כולל את שרטוטים של הבניין העתידי וכן הכנת הבניין ושטח הבנייה עצמו בטרם מתחילים לעבוד. בשלב זה יש לבצע חפירות בשטח הבניין, להזמין מודד שיסמן את גבולות המבנה והמגרש, יש לקדוח ולצקת את היסודות של הבניין ולהניח את צנרת האינסטלציה, תשתית החשמל, תשתית הגז ועוד. מעל התשתית עצמה יש לצקת את הרצפה של הדירה ועליה לבנות את שלד הבניין שכולל את קירות הבית, לסיום התהליך יש לבנות את הגג כולל המרזבים ומחיצות פנימיות שעליהם יש לשים בטון.

שלב הבנייה- בשלב הבנייה יש להתקין את המשקופים לחלונות ולדלתות הבית, לבצע חיפוי בקירות הבית במידה ויש חיפוי אבן בקירות וכן לבצע את עבודות הטיח השונות בתוך הבית ומחוצה לו כולל במרפסות הבית אם יש ובגג הבית. בשלב זה יש להיעזר באנשי מקצוע שושנים שקבלן הבניין אחראי על עבודתם. כמו כן, חשוב לבדוק את אטימות הדירה מפני חדירת מים אל תוך הדירה. במדיה והבית לא אטום מספיק  או שיש פיצוץ בצנרת המים או נזילה יש לטפל בבעיה ולאטום את הדירה הן כלפי חוץ והן כלפי בפנים. בסיום האטימה יש לצבוע את חלקו החיצוני של הבניין וכן את חלקו הפנימי.

שלב סיום המבנה– בשלב זה המבנה מוכן למגורים ועליכם לקבל את המפתח מקבלן הבניין על מנת שתוכלו להיכנס ולגור בו. כמובן שהבית ריק מחפצים, ועליכם לעצב אותו בהתאם לסגנונכם האישי או להיעזר במעצב פנים או אדריכל שיעזור לכם לעצב את הפנים בהתאם לצרכים האישיים ובהתאם לרצונותיכם. כמו כן, תוכלו לחסוך תשלום על מעצב הפנים אם תעצבו לבד דרך מגזינים שונים, או סרטונים שונים ביוטיוב.

אם אתם רוצים בית פרטי באיכות גבוהה, אתם חייבים למצוא קבלן בנייה מקצועי ובעל ניסיון בבניית בתים פרטיים על מנת שתהליך הבנייה יתבצע ללא ליקויים שונים ויהיה מפוקח בצורה הטובה ביותר. אך רגע לפני שמתחיל שלב הבנייה עצמה חשוב שתדעו כיצד כל זה מתבצע מלכתחילה עד לקבלת מפתחות הדירה.

תכנון בניית בית פרטימה חשוב לדעת

בשלב הראשוני שהוא שלב התכנון של בניית הבית בפרטי יש לגבש חזון אישי על מנת שנוכל להתאים את הבית לדיירים העתידיים שיכנסו אליו. בחזון זה יש לקחת כמה גורמים חשובים: האם מדובר על זוג צעיר עם ילדים או ילדים, אם מדובר על  משפחה עם ילדים אם הזמן תרצו להוסיף עוד חדרים לילדים. האם מדובר בדירת אומן לשם עסקו או שמדובר על בית פרטי לפנסיונרים שחסכו על כספם ורוצים ליהנות מבית מפנק וגדול במקום לשלם לאחוזות שונות. לאחר שלקחתם את הפרטים הללו בחשבון חשוב לדעת מבחינה טכנית כמה אחוזי בנייה מותרים לכם, האם מדובר על בית שני בחלקה? האם מדובר על תוספת בנייה של יחידת דיור? האם הקרקע היא מישורית או ההרית? לאחר שנגדיר בצורה מדויקת ויסודית את הצרכים של בניית הבית הפרטי נוכל להתקדם בשלבים השונים.

גיבוש תוכנית ובקשת היתר לבניית בית פרטי

רגע לפני שאתם יוצאים לדרך אתם חייבים לגבש תוכנית שכוללת בקשת היתר במידה ויש תוספות בנייה כלשהן. האדריכל יוכל לתכנן את תוכנית הבנייה שלכם לאחר שיוציא מהרשות המקומית את כל המסמכים שהוא צריך על השטח עצמו. מסמכים אלה כוללים מפרט זכויות הבנייה בבניית בית פרטי, שרטוטים שונים, מידע מדויק לגבי השטח עצמו מבחינת גודל, מיקום ועוד. על מנת שהאדריכל יוכל להתחיל לעבוד על גיבוש תוכנית בניית בית פרטי, עליו להשיג את כל המסמכים השונים שכוללים את מפרט הבית אותם אליו להגיש לוועדה המקומית תוכנית מדידה עדכנית כפי שבוצע באמצעות מודד מוסמך. לאחר קבלת התיק והמידע הרלוונטי לאדריכל ניתן להתחיל לתכנן את בניית הבית הפרטי.

מה כוללת תוכנית בניית בית פרטי

בשלב הראשוני של תוכנית בניית בתים או בית פרטי מדובר על פתחים וחזיתות אשר מוגשים לוועדה על מנת לקבל היתר לבנייה. תהליך קבלת היתר הבנייה לבניי בית פרטי אורך זמן רב, לכן חשוב שהתכנון של בניית בית פרטי יהיה בקנה מידה אחד עם הוועדה לאישור תוכניות בנייה ויכלול נקודות חשמל, תאורה וריהוט. כמו כן, חשוב לצרף לתוכנית הבנייה מפת מודד מוסמך, אישור מהנדס קונסטרוקציה ואישורים נוספים של בעלי מקצוע וגופים נוספים אשר כוללים יועצי חשמל ואינסטלציה אישור כיבוי אש ועוד. וזאת בהתאם להנחיות הרשות המקומית.

תהליך הבנייה- יוצאים לדרך

בניית הבית מתחיל בחפירות ולאחר מכן מדידה על מנת לסמן את גבולות המבנה והמגרש בבית עצמו. לאחר הסימון מונחים היסודות ומבצעים עבודות הנחת תשתית האינסטלציה והחשמל לבית. לאחר מכן, יש לבצע את יציקת הרצפה ואז מעליה את שלד הבניין והקירות אשר מחזיקים אותו. על הקירות להכיל צינורות אינסטלציה, חשמל ושאר התשתית. לאחר כל הפעולות האלה מתחיל להיבנות הגג והקירות הפנימיים של הבית. בשלב זה מתחילות עבודות הטיח והאיטום וכן עבודות הריצוף וחיפוי הקירות, עבודות הגבס, צביעת הקירות, הדלתות, התקנת המטבח והתקנת הכלים הסינטריים. לאורך כל תהליך הבנייה ישנו פיקוח של מפקח הבנייה לראות שאין תקלות או ליקויים במהלך הבנייה.

בניית בית פרטי

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
התקשרו עכשיו

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!