בנייה קלה עלויות ובעיות

תוכן עניינים

שוקלים את האפשרות לבנות את הבית שלכם במודל של בנייה קלה? מן הסתם, כבר שמעתם על האופציה הזאת שורה ארוכה של מילים חמות ולצדן גם לבטח לא מעט ביקורות. אז מה באמת מציעה לכם הבניה הקלה? האם במקרה של בנייה קלה עלויות ובעיות מבניות הם היתרונות והחסרונות האמיתיים? האם ישנם יתרונות נוספים וחסרונות נוספים? האם החסרונות הם אכן חסרונות וכך גם לגבי היתרונות? בשורות הבאות, מספרים לכם המומחים של י.נ הנדסה על התחום של בנייה קלה עלויות ובעיות מרכזיות בתחום והאופציה בה תוכלו לקבל את ההחלטה המתאימה ביותר עבורכם ממקום של ידע ובטחון.

בנייה קלה

עלויות ויתרונות אחרים של בנייה קלה

אז כשמדברים על האופציה של בניית בית על פי המודל של בנייה קלה, אין ספק שאחד היתרונות המשמעותיים שבגינם בוחרים רבים באופציה הזאת הוא יתרון העלות. בניית בית על פי מודל הבנייה הקלה היא זולה הרבה יותר מאשר בנייה שלו מבטון. הסיבות לכך הן מגוונות ונעות בין חומרי הגלם המשמשים לבנייה, קלות הבנייה, הזמן הקצר יותר הנדרש להשלמת הבנייה והיעילות בה זורם תהליך הבנייה בין השלבים השונים שלו. כל אלה מצטברים בסופו של דבר לחיסכון משמעותי בעלויות הכוללות ומגלמים בתוכם יתרונות אחרים כמו השלמת הבנייה בתוך זמן קצר, חופש תכנוני גבוה יותר ולבסוף גם תקציב רב יותר שנותר בידי הלקוח לצורך עיצוב הבית, ריהוטו ואפילו הגדלת שטחו ביחס לשטח שהיה ניתן לממן במודל הבנייה הכבדה.

חסרונות של בנייה קלה

בנייה קלה אינה חפה מחסרונות, אלא שעבור האדם מן הרחוב שפשוט חי בתוך ביתו, המדובר בחסרונות מאוד שוליים, שניתן להתמודד איתם בקלות רבה מאוד. החסרון המרכזי של הבנייה הקלה, אם ניתן להגדיר אותו כחסכון, הוא שהמבנה אינו חזק כמו מבנה בטון. העניין הוא שמבנה שנבנה על פי המודל של בנייה קלה הוא חזק דיו ועמיד דיו בכדי לספק את כל הצרכים של אדם החי בביתו. הוא לא יהיה חזק באותה מידה כמו בית מבטון אם תתנגש בו משאית במהירות מאה קמ"ש, אבל מה זה בכלל משנה? בשיח על בנייה קלה עלויות ובעיות רבות עולות לדיון ולא תמיד בצדק. בית מבניה קלה הוא בית חזק מאוד, עמיד מאוד לאורך עשורים, עמיד בפני כל פגעי מזג האוויר, רעידות אדמה וכן הלאה ולכן אין באמת משמעות אמיתית לכך שהוא פחות חזק מבית בנוי בטון.

בעיות נוספות שאולי שמעתם עליהם בנוגע לבניה קלה קשורות לנושא של תליית פריטים כבדים על קירות הבית ואכן, המדובר בנושא שניתן להגדיר אותו כבעייתי, אך לא כזה שאין לו פתרון מצוין. כך למשל, במסגרת תכנון הבית, אתם יודעים בדיוק כיצד יהיה בנוי המטבח שלכם ובמקרה כזה, משולבים לוחות מתכת בתוך קירות המבנה על מנת להעניק להם את החוזק המבני שיוכל לשאת את משקל הארונות. דברים אלה נכונים גם לגבי תליית טלוויזיה כבדה וכן הלאה. לגבי כל יתר הפריטים, אין שום בעיה לתלות אותם על קירות בניה קלה, לבטח לא אם מדובר על בית עץ.

כפי שאמרנו בהתחלה, בבחירה של בנייה קלה עלויות ובעיות מבניות הם נושאים שמן הסתם צריכים להעסיק אתכם אבל מרגע שאתם מבינים את הדברים יותר לעומק, אתם מבינים שבנייה קלה היא אופציה נהדרת לכל מי שרוצה לחסוך כסף או לנצל את הכסף שלו לבניית בית מפואר, גדול ומעוצב. חברת י.נ הנדסה מתמחה בבנייה קלה ומבצעת שורה של פרויקטים פרטיים בכל רחבי הארץ.

אמנם הבנייה הקלה קיימת בעולם כבר לא מעט שנים (עשרות שנים, ליתר דיוק), אבל בישראל משתמשים בשיטת הבנייה הקלה רק בשנים האחרונות למטרות שאינן בניית לולי תרנגולות, מחסנים וכדומה. בפועל, כיום בונים בעזרת בנייה קלה אפילו יחידות דיור עם מרפסות. כן, שמעתם נכון. אם כך, הנה כל מה שכדאי לדעת לגבי בניה קלה. האם היא משתלמת יותר מבניית בטון?

אם אתם עומדים לקראת פרויקט בניה באמצעות בטון, כדאי לרגע לעצור ולשאול את עצמכם: מה אנחנו יודעים על בניה קלה? יתרונות בניה קלה הם רבים וכבר נדבר עליהם, אבל האם יש גם חסרונות בניה קלה במקביל? כמובן שלכל מטבע יש שני צדדים בחיים, אבל כשמדברים על בניה קלה, היתרונות בהחלט גוברים על החסרונות. בואו נדבר למשל על היתרי בנייה, האם בניה קלה מצריכה הוצאת היתרי בנייה ובירוקרטיות מול הרשויות? ניתן להזמין שירות של קבלן לצורך בניה קלה, לקבל מידע מקצועי וכמובן לבדוק אודות עלויות ומחירים. היכנסו אל בניה קלה בטופ שיפוצים.

יתרונות בניה קלה – היתרי בנייה

אם אתם עומדים לבנות באמצעות בניה קלה, במקרים רבים אתם כלל לא תצטרכו היתרי בנייה. וכאן יש להסתייג גם, מכיוון שבמקרים מסוימים כן תצטרכו היתרי בנייה, לרבות מקרים בהם מעוניינים לבנות בית דו מפלסי באמצעות בניה קלה.

יתרון נוסף בבנייה הקלה טמון במחיר של סוג הבנייה הזו. מחיר בניה קלה משמעותית יותר נמוך מהמחירים של בניית בטון, ככה שניתן לבנות יחידות דיור שלמות במחירים אטרקטיביים במיוחד. ועוד יתרון בבנייה הקלה קיים בסוג הבידוד שהבנייה הזו מציעה.

בידוד פאנל מבודד של בניה קלה

אם אתם מעוניינים לבנות מחסן בניה קלה, יחידת דיור או משרד, אתם תשמחו לדעת שהבנייה הקלה כיום נבנית במקביל להוספת פאנלים מבודדים. הפאנל המבודד מותקן בזוויות הקירות ובמוקדים בהם עשויה להתרחש חדירת מים ומי גשמים.

בניה קלה עם פאנל מבודד תאפשר לכם להפוך את המבנה למחסן, שבו אתם תוכלו לאחסן כמעט כל סוג של ציוד ורכוש. כמו כן, פאנל מבודדים מותקנים גם ביחידות דיור שנבנות באמצעות הבנייה הקלה. ודבר נוסף שכדאי לדעת, ביחידות דיור מבנייה קלה ניתן להוסיף מזגנים, דלתות רב בריח, לבנות הרחבה למרפסות ועוד.

חסרונות בניה קלה שכדאי להכיר

בעוד שיתרונות הבנייה הקלה הם רבים, החסרונות הם מעטים, אבל הם עדיין קיימים. הבנייה הקלה היא לא בניה חזקה כמו בניית בטון, אבל מצד שני, היא גם לא מתיימרת להיות כזו. מאחר שהמחירים של הבנייה הקלה אטרקטיביים מאשר בניית בטון, יש לצפות לכך שהיא תהיה פחות עמידה במשך השנים.

אם אתם מעוניינים לבנות באמצעות בנייה קלה, בימינו אפשר לבנות משרדי שטח לקבלנים ומשרדי מכירות, לולי תרנגולות, מחסנים וגם יחידו דיור שלמות. אם הקרקע מאפשרת, יהיה אפשרי גם לבנות בית דו מפלסי מבנייה קלה. בפועל, זו אחת משיטות הבנייה המומלצות בימינו.

לעריכת השוואת מחירים וקבלת מידע מקיף על תחום השיפוצים: https://top-renovations.co.il