בניית בית פרטי בבניה קלה

תוכן עניינים

בניה קלה הוא תחום שהולך ותופס יותר ויותר תאוצה בישראל ולא בכדי. הבניה הקלה מאפשרת להשלים בניית בית מעוצב ורחב ידיים בעלויות נמוכות הרבה יותר מאשר בנייה כבדה מבטון ומבלי לוותר משמעותית על החוזק המבני של הבית. יחד עם זאת, אם אתם חושבים על האפשרות של בניית בית פרטי בבניה קלה, חשוב שתעשו את זה עם גורם מקצועי שמכיר היטב את התחום של הבניה הקלה ויודע להציע לכם את כל שורת האפשרויות הרבות שנכללות בסוג בניה זה. על תחום הבניה הקלה, יתרונותיה וחסרונותיה מדברים איתכם בשורות הבאות המומחים של י.נ הנדסה.

מהי בניה קלה?

בניה קלה היא בניה המבוססת על חומרי גלם אלטרנטיביים לבטון ובלוקים, חומרי גלם שנחשבים לחזקים דיים אבל לקלים הרבה יותר. קלים יותר גם במשקל, גם בקלות העבודה איתם וגם במחיר שלהם. חומרים אלה יכולים לכלול למשל פאנלים מבודדים עשויים שני לוחות פח שביניהם ספוג בידוד עבה, עץ, לוחות גבס ואפילו רכיבים פולימריים מתקדמים. בניית בית פרטי בבניה קלה מגלמת בתוכה כמובן את כל תהליכי התכנון והבנייה הרגילים, לרבות תכנית בנייה אדריכלית, הוצאת היתרי בניה, חיבורי תשתיות ועבודות פיתוח וכמובן עבודות איטום, גמר וכן הלאה. יחד עם זאת, מאחר ושלד המבנה מבוסס על חומרים זולים מאוד שקל מאוד לעבוד איתם ולהעמיד אותם על תילם. הכלות הכוללת לפרויקט כזה כמו גם זמן הביצוע הכולל, יכולים להיות נמוכים וקצרים יותר משמעותית מאשר בנייה כבדה רגילה מבטון.

מהם היתרונות והחסרונות של בניה קלה?

בואו נניח את זה על השולחן כבר בהתחלה: בניה קלה אינה חזקה כמו בניה מבטון. אין שום אפשרות לייצר מבנה בעל חוזק מבני כשל מבנה מבטון, באמצעות חומרי גלם כמו לוחות פח או עץ. יחד עם זאת, בכל הקשור להתנהלות בטוחה בתוך בית, אין שום הבדל בין בניה קלה ובין בניה כבדה. בניית בית פרטי בבניה קלה מתוכננת בצורה כזאת שתוכלו לעשות בו כל פעולה שאתם יכולים לעשות בבית בטון ולחיות בו בצורה בטוחה באותה מידה בדיוק. החשש המרכזי בנושא הבטיחות עולה במצבי חירום כמו מלחמה או רעידת אדמה. לעניין מלחמה, גם בנית בית פרטי בבניה קלה מחייבת בניה של חדר ממ"ד מבטון ולעניין רעידת אדמה, עמידות המבנה ברעידת אדמה נקבעת הרבה יותר על ידי חוזק היסודות וביסוס המבנה, מאשר השלד שלו. כמו כן, חשוב להבהיר את הדבר הבא: גם בניית בית פרטי בבניה קלה מבוססת על עקרונות הנדסיים מחמירים וגם במבנים אלה יוצרים חוזק מבני רב, בדרך כלל באמצעות קורות פלדה שמספקות למבנה את השלד החזק הנדרש לו כתחליף לבטון.

מן הצד השני, לבניה קלה ישנם המון יתרונות ובראשם קלות הבניה, העלות הזולה של הבניה והגמישות האדריכלית והעיצובית שניתן לייצר באמצעותה. פרויקט בניית בית פרטי בבניה קלה הוא בדרך כלל פרויקט קצר הרבה יותר מפרויקט בניה רגילה וכמובן זול הרבה יותר בעשרות אחוזים.

בניית בית פרטי בנייה קלה

בניה קלה בית פרטי

בשנים האחרונות חלה מהפכה של ממש בכל הקטגוריה של בניה פרטית, עם מעבר משמעותי מבניה כבדה באמצעות בטון, לבניה קלה על סוגיה השונים. בניה קלה בית פרטי היא אופציה שכדאי לכל מי שמעוניין לבנות את ביתו, לבדוק, וזאת מהסיבה הפשוטה שמדובר בטכניקת בניה זולה הרבה יותר, שמשאירה תקציב הרבה יותר גדול לעיצוב הבית ולהעלאת הסטנדרטים של איכות החיים בבית. מדוע בניה קלה מיושמת בעיקר בבתים פרטיים ולא בבניינים משותפים? מהם היתרונות המובהקים של בניית בית פרטי על בסיס המודל של בניה קלה? איך נכון לנהל פרויקט של בניה קלה בית פרטי? על שאלות אלו ועוד, עונים לכם בשורות הבאות המומחים של חברת בית פלוס המתמחה בניהול, תכנון ובנייה של בתים פרטיים, גם בבניה קלה.

מדוע בניה קלה נפוצה בעיקר בקטגוריה של בתים פרטיים?

ובכן, בניה קלה בית פרטי היא לא רק האופציה הנפוצה יותר, אלא האופציה היחידה שקיימת. בניינים משותפים אינם נבנים בבניה קלה לעולם ויש לכך סיבות טובות. בניה קלה בטכנולוגיות הקיימות כיום, היא אופציה נהדרת, חזקה מאוד ועמידה מאוד עבור בתים פרטיים הנישאים לגובה של קומה אחת. כאשר עוברים מבית פרטי בן קומה אחת למבנה משותף בן מספר קומות, הסיפור משתנה לגמרי ואז כבר לא ניתן להבטיח את חוזקו המבני של המבנה ללא שלד בטון חזק ורובסטי. בהתאם לכך, הבחירה באופציה של בניה קלה בית פרטי היא בחירה שמבוססות על האופציה היחידה שקיימת, ואשר אינה קיימת בקטגוריית המבנים המשותפים. מן הסתם, בית פרטי אפשר לבנות גם בבניה כבדה באמצעות שלד בטון, אלא שמייד נבין מדוע זאת לא האופציה הכדאית ביותר.

היתרונות המובהקים של בניה קלה בית פרטי

בניה קלה היא בניה שהיא קלה יותר, מהירה יותר וזולה יותר והכוונה ביותר היא להרבה יותר. העלות של בניה קלה בית פרטי יכולה להיות נמוכה יותר בעשרות אחוזים ביחס לעלות בנייתו בבניה כבדה. זמן הבניה יכול גם הוא להיות קצר יותר בחודשים רבים, מה שבתורו תורם עוד להפחתת העלות הכוללת וגם מאפשר אכלוס מהיר יותר. אבל כשבוחנים את כלל הבתים הפרטיים שנבנו בבנייה פרטית, מגלים את היתרון המשמעותי ביותר של בניה זו בעיני רבים. העלות המופחתת של בניה קלה בית פרטי, פשוט מאפשרת לפנות תקציב גדול מאוד לטובת עיצוב הפנים של הבית – לבחור חלונות יקרים ודקורטיביים, לבחור דלתות אלומיניום מעוצבות, מטבח גדול ומודרני, ריהוט איכותי שתמיד רציתם, גופי תאורה מתקדמים, אלמנטים של בית חכם, השקעה בגינה רחבת ידיים ועוד. כל אלה הופכים לאפשריים לאור התקציב הרב שמתפנה לכם בגין הבחירה באופציה של בניה קלה בית פרטי. בעיני רבים מאלה שבוחרים באופציה הזאת, זהו היתרון המשמעותי ביותר.

מי מבצע בניה קלה של בתים פרטיים?

ובכן, תחילה אתם רוצים למצוא גורם מקצועי שמתמחה בבניית בתים פרטיים ויודע ללוות את הפרויקט משלבי התכנון הראשוניים שלו ועד שלב האכלוס והמסירה. אבל לא כל גורם כזה יכול לבנות עבורכם בית פרטי בבניה קלה. עליכם למצוא חברה המתמחה בתחום של בניה קלה בית פרטי, שמכירה את כל האופציות, חומרי הגלם, הטכניקות והסודות המקצועיים הקטנים שיכולים להכריע את גורלו של הפרויקט. חברת בית פלוס היא בדיוק הגורם המקצועי הזה. החברה מתמחה בבניית בתים פרטיים בכל סוגי הבניה, לרבות בניה קלה, ומעמידה לרשותכם צוות ניהול פרויקט מוביל ואנשי תכנון וביצוע מן השורה הראשונה, בעלי התמחות מיוחדת בתחום הספציפי של בניה קלה בית פרטי.

יחד עם זאת, כפי שאמרנו קודם לכן, בניה קלה הוא תחום התמחות שדורש ידע והיכרות עם עקרונות הבניה הקלה ועם חומרי הגלם שניתן לעשות בהם שימוש ולכן חשוב שאת הפרויקט יוביל גורם מקצועי שמכיר אותו לפניי ולפנים. חברת י.נ הנדסה היא בדיוק חברה כזאת, שמציעה לכם את האפשרות של בניית בית פרטי בבניה קלה בסטנדרטים הגבוהים ביותר של חוזק מבני, גמישות עיצובית, זמן בנייה וכמובן עלויות נמוכות מאוד.

בניה קלה

בניה קלה היא שם כולל למגוון רחב של טכנולוגיות בניה שהן לא בטון שהיא בעצם בניה רטובה, הבניה הסטנדרטית אותה כולם מכירים. למעשה, כל תהליך בניה שנחשב ליותר מדויק, יותר מהיר ויותר נקי מבניה מבטון, מוגדר בעצם כבניה קלה או בניה מתקדמת. הרבה אנשים יושבים מיואשים מול המחשבון, מנסים לחשב את המטראז‘ שהם רוצים לבנות כפול ממוצע שנע בין 5,000-7,000 ש“ח למ“ר ואז תוך כדי הבירורים והתהליך הם שומעים שיש סוג של טכנולוגיית קסם שכולם מדברים עליה וקוראים לה בניה קלה. פתאום המספרים של עלות בניה קלה למטר שנעים בין 700-1,000 ש“ח למטר טורפים את כל הקלפים. כלומר, פתאום הם מגלים כי הם יכולים לממש פרויקט כמו שהם חולמים בהרבה פחות כסף. 

 

בניה קלה חשוב לדעת 

לפני שאתם מקבלים החלטה האם לבנות את הפרויקט שלכם בשיטת הבניה הקלה, יש כמה דברים שאתם צריכים להכיר. נתחיל דווקא בצד הטוב. היתרונות של הבניה מעבר לעובדה שהמחיר של הפרויקט יוזל משמעותית, זה שהתהליך לוקח הרבה אבל הרבה פחות זמן. כלומר, תוך כמה חודשים בודדים יכול להיות לכם בית עומד, זאת בשונה מבית מבטון שלוקח לבנות בממוצע בין שנה לשלוש שנים. 

בנוסף, הבניה נחשבת לתהליך הרבה יותר מדויק והרבה יותר נקי. כלומר, נניח שאנחנו עכשיו מתכננים בסרטוט של הפרויקט של הבית שלנו קיר, מדובר בבניה של קיר גבס. הקיר מגיע ישירות מהמפעל, אנחנו שמים אותו על הקונסטורקציה הקלה שנבנתה והנה לנו קיר ישר, מדויק ונקי. 

יחד עם זאת, למרות שמדובר באחד התהליכים שתפסו תאוצה אדירה בשנים האחרונות, בעיקר בשל השילוב של בניה קלה עם בניה ירוקה והצורך העז שעלה לשמירה על הסביבה שלנו, יש כמה דברים שחשוב לדעת על בניה קלה לפני שמתחייבים לפרויקט. 

בניה קלה תקנים

מכיון ואתם הולכים לבנות בית בו אתם והאנשים הכי יקרים לכם הולכים לגור ולא בית בובות, אתם חייבים לוודא שכל החומרים, הפאנלים הקונסטרוקציות והמוצרים שנכנסים בתהליך הם בעלי תו תקן. יש לכך כמה סיבות. מבנה שבנוי בבניה קלה חשוף הרבה יותר לסיכום לקריסה בגין התחממות בשל החומרים מהם המבנה עשוי. אבל זה לא העניין, לבית ייקח המון זמן להישרף במקרה של תאונה שלא נדע, ויהיה לאנשים בפנים מספיק זמן לברוח. הבעיה היא עם החומרים שנמצאים בתוך הבית ופולטים רעלים בזמן השריפה. ממש כמו שפלסטיק נשרף. לכן, מאוד חשוב כל הנושא הזה של תו תקן באופן כללי, בטח בבנייה קלה. 

כלומר, עליכם לוודא שכל המוצרים שאתם מכניסים הביתה הקשורים לבניית הפרויקט עומדים בתקנים ישראלים מסוג 931 ומסוג 921 משום שאלו תקנים שבודקים בדיוק את הנושא הזה של שחרור כימיקלים ורעלים בזמן שריפה. ככל שהחומרים יותר איכותיים ומחזיקים ביותר תווי תקן ככה גם המחיר למטר עולה ויש סיכוי גבוה שהבניה כבר לא תהיה 700-1,000 ש“ח למ“ר אלא משהו יותר בכיוון של 1,500-3000 ש“ח למ“ר. 

בטיחות ומקצוענות בבניה קלה

אחד הדברים הכי חשובים בבניה קלה הוא כל הנושא של המקצוענות והבטיחות. הרבה פעמים אנשים מכנים את הבניה גם בניה מתקדמת. הסיבה לכך היא משום שהיא מתועשת ורוב האלמנטים מוכנים במפעל, הכל סופר מדויק וזה נממד במילימטרים, לעומת בניה מבטון שהיא נמדדת בסנטימטרים. זה אומר שאם עובדים בצורה מדויקת, כל הקורות במפעל חייבים להיות מורכבים ברמת דיוק גבוהה מאוד וכאן יש חשיבות רבה לקבלן ובעלי המקצוע איתם בחרתם לעבוד. כי הדיוק חשוב כאן מאוד. 

אי התאמה ולו בסנטימטר גורם לבעיות בזמן העבודה. אלתורים יכולים לגרום לליקויי בניה ויש כאן את כל הנושא של אחריות. סופר חשוב לבדוק היטב את הקבלן לפני שאתם בוחרים בו, להתייעץ עם אנשים שבנו בית בבנייה קלה בעצמם, לבדוק את הניסיון, רמת המקצועיות, הגימורים, איכות החומרים ורק אז לקבל החלטה. 

לסיכום, בניה קלה היא שיטת בניה שבה אין שימוש בבלוקים, בטון וטיח. במקום החומרים הללו עושים שימוש בלוחות מיוחדים אותם מתקינים על גבי קונסטרוקציות מיוחדות עשויות עץ או פלדה בשילוב חומרי בידוד ייחודיים. כל מרכיבי המבנה נבנים במפעל ייעוד וההרכבה נעשית במקום על ידי קבלן המתמחה בבניה קלה. בשוק בישראל עדיין אין הרבה אפשרויות בבחירת בעלי מקצוע וקבלנים העוסקים בתחום הבניה, שכן התחום מתפתח ולכן חשוב לבצע סקר שוק מקיף, לראות שהבחירה מספקת מענה לכל הצרכים שלכם ולראות איזה שיקול אתם עושים. כלומר, האם אתם בוחרים בקבלן המשווק את עצמו כקבלן מפתח ומספק את כל השירותים כולל אדריכל המפקח על התהליך תחת קורת גג אחת, או שאתם בוחרים את בעלי המקצוע בנפרד מה שעלול לייקר את עלות הפרויקט אבל יביא המון יתרונות אחרים כמו שקיפות, אחריות ועוד. 

בניה קלה בית פרטי בניה קלה בית פרטי

רבים ודאי שמעו לאחרונה על שיטת הבניה הקלה שהולכת וצוברת תאוצה בענף הבניה. אך גם אם שמעתם עליה ייתכן ולא בדיוק הכרתם אותה ואת המשמעויות שלה, לא בטוח שהבנתם כיצד בונים ומאילו חומרים בדיוק בונים את הבית שלכם באמצעות השיטה הזו, מי רשאי לבנות בית באמצעות שיטת הבניה הקלה, מה היתרונות שלה אך מעבר לכך מה זה בעצם אומר. עצם העובדה שאומרים לנו שמומלץ לבנות בבניה קלה בית פרטי לא אומרת לרובנו יותר מידי, גם אם אומרים לנו שזה יחסוך לנו כסף רב, הרי בסופו של דבר כולנו נבנה ככל הנראה בית רק פעם אחת בחיים שלנו ואנחנו רוצים לוודא כי אותו בית יהיה איכותי, יהיה עמיד וכמובן יהיה עשוי מחומרים טובים

ראשית נבין כי שיטת הבניה הקלה היא שיטה מאוד נפוצה כיום בעולם, בעיקר במדינות מערביות שמעודדות בניה ירוקה ובניגוד לשיטה המסורתית של הבניה הכוללת יציקת יסודות העשויים מלט, בלוקים וטיח נעשה בה שימוש בחלקים מוכנים מראש על פי מידות אותם הגדרנו שמורכבים על גבי קונסטרוקציה מפלדה, כאשר הקבלן הוא זה שמרכיב את הקירות המוכנים בשטח על גבי הקונסטרוקציה שהוכנה מראש

כיצד נבחר קבלן לבניה קלה לבית פרטי?

כאשר אנו ניגשים לפרויקט של בניה קלה בבית פרטי הדבר הכי חשוב הוא ככל הנראה בחירת הקבלן. הדבר נכון כנראה בכל פרויקט, אך כאשר אנו מדברים על פרויקט של בניה קלה הדבר חשוב עוד יותר בעיקר לאור העובדה של הנסיון בשטח העבודה עם חומרי הבניה הקלה. כפי שתיארנו קודם לכן, הרוב המוחלט של העבודה לא מתבצע בשטח פרט לבניית הקונסטרוקציה ורוב חלקי הבית מגיעים מוכנים מן המפעל והקבלן הוא זה שמרכיב אותם ליחידה אחת

לכן, לאור העובדה שמכונות ומחשבים הם אלה שמייצרים את חלקי הבית במפעל, הדיוק שלהם מבחינת המידות יהיה על הסנטימטר ולכן חשוב מאוד שכך גם יהיה הדיוק של הקבלן אותו בחרתם שאחראי על הרכבת הקונסטרוקציה של המבנה. הקבלן כמובן יבנה את הקונסטרוקציה בהתאם לתוכניות המבנה אותם קיבל, אך חשוב שהדיוק שלו בפועל יהיה מקסימלי בכדי שאחר כך לא יווצרו איחורים ועיכובים לאור אי התאמה של מידות הקיר לקונסטורציה שהונחה מראש

לכן, כאשר אתם בוחרים את הקבלן לביצוע פרויקט בניה קלה בבית פרטי חשוב מאוד שתוודאו שאכן מדובר בקבלן עם ניסיון בתחום הבניה הקלה וכמובן שאנו ממליצים לכם לבקש ממנו לראות פרויקטים אותם הוא ביצע בתחום הבניה הקלה ואף לשאול את האנשים עבורם הוא ביצע את הפרויקט האם הם מרוצים מהתוצאה, האם הם היו מרוצים ממנו במהלך העבודה, האם הוא עמד בלוחות הזמנים וכדומה. מעבר לכך, כדאי גם לשכור את שירותיו של מפקח בניה מטעמכם שיהיה אחראי על עבודת הפיקוח, כאשר גם איש הפיקוח כדאי מאוד שיהיה מתחום הבניה הקלה וגם עליו כדאי לחפש המלצות של לקוחות קודמים שלו

מה היתרונות של שיטת הבניה הקלה ?

  • חיסכון בעלויות – חשוב להבין כי כאשר אנו מחליטים של ביצוע פרויקט בשיטת בניה קליה בבית פרטי יש לכך המון יתרונות ביחס לשיטת הבניה המוסרתית, כאשר בראש ובראשונה הוא היתרון שציינו קודם לכן והוא החיסכון הגדול בעלויות. למעשה החיסכון בעלויות בא לידי ביטוי במספר היבטים, כאשר קודם כל המחיר למ״ר של בית שנבנה בשיטת הבניה הקלה הוא נמוך משמעותית כתוצאה מכך שיש צורך בפחות בנאים ועובדים באתר הבניה במהלך בניית הבית, ומעבר לכך שיש צורך בפחות עובדים משך הזמן בו העבודות מתבצעות באתר מהיר משמעותית, שכן תוך מספר חודשים הבית כבר יהיה מוכן ולכן החיסכון במרכיב של כוח העבודה כאן הוא גדול מאוד
  • בידוד איכותי ושמירה על אנרגיה- מעבר לכך, גם לאחר אכלוס הבית יש חסכון גדול מאוד בעלויות התפעול של הבית בעיקר בפאן האנרגטי שכן הבידוד הטרמי של בית הנבנה בשיטת הבניה הקלה נחשב לאיכותי מאוד ועל כך עלויות החשמל יורדות כפועל יוצא היות ואנו משתמשים פחות בחימום או מיזוג אוויר היות והבית שומר על טמפרטורה קבועה
  • בניה ירוקה- יתרון נוסף הוא הפאן הירוק שמתבטא גם במה שזה עתה ציינו אך גם לאור העובדה שאנו משתמשים בחומרי בניה ירוקה עם תו תקן ירוק ובאתר הבניה עצמו אין זיהום אוויר של כלי עבודה או פסולת בניין
  • שינויים גמישים- עוד יתרון משמעותי מאוד הוא העובדה שבמידה ונרצה לבצע תוספות בנייה יהיה קל מאוד לשדרג ולהגדיל את הבית על ידי תוספות של קונסטרוקציה וקירות נוספים

מה המחיר של בניה קלה בית פרטי?

המחיר של בניה קלה בבית פרטי משתנה מאוד מפרויקט אחד לאחר ותלוי במספר משתנים כמו למשל גודל הבית, איכות הגימור של הבית וכדומה. ככלל המחירים של בניה קלה נעים בין טווח שמתחיל בכ– 3500 ש״ח למ״ר ומגיע עד כ– 5000 ש״ח למ״ר כאשר במקרים מאוד ספציפיים של בניה מאוד איכותית הסכום עלול לעלות עד כ– 5000 ש״ח למ״ר

בית בבניה קלהבית בבניה קלה

נמצאים לפני תכנון בית החלומות שלכםמתלבטים האם לבחור לבנות בית בבניה קלה או בית בבניה קונבנציונליתבמדריך הקצר הבא נציג בפניכם את שתי השיטותהיתרונות אל מול החסרונות של כל שיטהעלויות ומידע נוסף שיכול לסייע לכם לקבל את ההחלטה שהכי מתאימה לכם אבל לפני כןחשוב להבין עד כמה ההחלטה הזו היא קריטיתבממוצע משפחה בישראל בונה את ביתה פעם בחייםמדובר בפרויקט המצריך מאיתנו משאבים רבים כמו כסףאנרגיהזמן ומחשבה

לא כל משפחה בוחרת לעבור את התהליך הזהשכן משפחות רבות בוחרות להשכיר דירה או לרכוש דירה מקבלן מה שמפשט את התהליך והופך אותו הרבה פחות מורכב לעומת אחרות שיירכשו בית מוכן שכבר נבנהלכל בחירה יש כמובן את היתרונות והחסרונות שלהאך אם כבר התחייבתם לבנות ביתעליכם להכיר את התהליךלאסוף את המידע הרלוונטי והמקצועי כדי שתוכלו לקבל החלטות שקולות ומקצועיות הן בתחילת הדרך והן תוך כדיאחת ההחלטות הכי חשובות שאתם הולכים לקבל היא סוג הבניה בה תבחרו לבנות את בית החלומות שלכם.  

מה ההבדל בין בניית בית בבניה קלה ובניה רגילה?

לפני שתוכלו לקבל החלטה שקולה והגיוניתעליכם להבין קודם על בסיס אילו מאופיינים מושתת כל תהליך בניהבניה קלה נקראית גם בניה מתועשת או בניה מהירה והיא בעצם ההפך הגמור מבניה קונבנציונליתבעוד בבניה קונבנציונלית כל שלבי הבניה מא‘ ועד ת‘ מתבצעים באתר הבניה עצמומה שמצריך כוח עבודה מסיביבניה קלה מתבצעת על בסיס תכנון מקדים כאשר מרבית הרכיבים מוכנים מראש במפעל ייעודי לייצור רכיבים המיועדים לבניה קלהכוח העבודה בבניה קלה קטן בהרבה בהשוואה לבניה קונבנציונלית ולכן המחיר של בניה קלהנמוך יותר

אילו מבנים אפשר להקים באמצעות בניה קלה?

כמעט כל מבנה שנבנה באמצעות בניה קונבנציונליתיכול להיבנות גם באמצעות בניה קלהאותם אלמנטים שעוברים תהליך תיעוש מסיבי משמשים עבור בניה והקמה של מבנים כמו מבני מגוריםבתים פרטיים ווילותמגדלי משרדים גורדי שחקיםנמליםבתי ספרמתקני ביטחוןגשרים ועוד

מהם היתרונות המרכזים של בניית בית בבניה קלה?

  1. חסכון בזמן – בהשוואה לבניה קונבנציונליתלוקח הרבה פחות זמן לבנות בית בבניה קלהאם לצורך השוואה כדי לבנות בית בבניה רגילה לוקח בין שנה לשנתייםבבניה קלה ניתן להקים בית מאפס תוך 4-6 חודשים
  2. צמצום הוצאות – כאמור– בניה קלה זולה בהשוואה לבניה רגילהיש לכך סיבות עיקריות והן כמות האנשים בהם יש צורך בתהליך הבניה לצד רכיבי הבניהחשוב לציין כי אין זה אומר שמדובר בבנייה שהיא פחות איכותיתאך יש לשים דגש רב על התקנים והרכיבים מהם אתם בונים את ביתכם
  3. איזון אקולוגי – הן מבחינת התהליכים והן מבחינת החומרים והרכיביםבניה קלה נחשבת להרבה פחות מלכלכת ומזהמת את הסביבה בהשוואה לבניה קונבנציונלית
  4. איטום- בהשוואה לבניה רגילהבניה קלה עמידה פי כמה לפגעי מזג האוויר ומפחיתה משמעותית את הסיכוי לנזילותרטיבות וכדומהבנוסףהבידוד התרמי והאקוסטי נחשבים ברמה סופר גבוהה מה שמן הסתם מפחית משמעותית את הצריכה האנרגתית בביתחוסך בחשמל ובאנרגיהמה ששוב תורם רבות לשמירה על הסביבה שלנו
  5. גימור – רמת הגימור בבניה קלה סופר גבוהההסיכוי לליקויי בניה אפסיהקירות חלקיםמדויקים וישרים ברמת ביצוע גבוההכמובן שכאן אתם בתור מגשימי חלום הבונים את ביתכם חייבים לבחור קבלן מקצוען המתמחה בבניה קלה ששם דגש על בניה איכותיתהקפדה על תקנים בינלאומיים ורמת גימור ללא פשרות

האם לבניית בית בבניה קלה יש גם חסרונות?

למרות שבבניית בית בשיטת הבניה הקלה יש לא מעט יתרונותיש לה גם כמה חסרונותראשית כל ברוב המקרים יש צורך בתחזוקה שאי אפשר להתעלם ממנהאם תבחרו למשל בעץתצטרכו לדאוג לתהליכי תחזוקה אחת לכמה זמןבנוסףבמידה ותרצו לבצע שינויים בחלוקה של הביתהדבר יכול להיות יחסית מורכבבנוסףבהיבט של מרחב מוגן שזו דרישה המופיעה בחוקתצטרכו לשלב מבנה חיצוני נפרד

בניה קלה מחירים

לאחר שהבנו מהי בניה קלהמהם היתרונות ומהם החסרונות שלהחשוב להבין כמה זה אמור לעלותהמחיר לבניה קלה מושפע ממגוון רחב של קריטריונים ותהליכים כמו גודל הנכסרמת גימורהמפעל אותו אתם בוחרים לייצור ועודהמחיר הממוצע עבור בניית השלד בבניה קלה נע בין 500-600 שח לפני ההרכבהעבור ההרכבה עצמה אותם מבצעים העובדים בשטחהמחיר נע בין 600-1,000 שח למרדבר נוסף שמשפיע על המחיר של בניה קלה הוא הלוחות עליהם מבססים את בניית הקירותככל שהקירות מתקדמים יותר מבחינה טכנולוגית בהיבט של בידוד המחיר עולה ויכול להגיע אפילו ל-400 שח למרלמחיר הזה צריך להוסיף את עבודות הריצוף שנעות בין 19,000-28,000 שח למרעבודות אלומיניום שנעות בין 14,000-32,000 שחדלתות בעלות של כמה אלפי שקליםעבודות חשמל ואינסטלציה שנעות ביחד בסכום שבין 50-000-80,000 שחמודדמהנדס ועודלסיכוםבניית בית בגודל של 100 מר בבניה קלה תעלה בין 280,000-370,000 שח