באילו מקרים נדרש יועץ קרקע ולמה?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

לכל שאלה מוזמנים לפנות אלינו - ונציג יחזור בהקדם

כל פרויקט בנייה ופיתוח, החל מפרויקט של בניית בית, בניין משותף או מבנה ציבור, דרך פרויקט תשתיות להנחת צנרת ביוב עירונית וכלה בסלילת כביש, מחלף או גשר, הוא פרויקט בו נדרש יועץ קרקע. בכל אחד מהפרויקטים הללו, ישנה חשיבות עליונה להבין את המאפיינים הגאולוגיים של הקרקע עליה נערך הפרויקט. מאפיינים גאולוגיים אלה כוללים את מבנה הקרקע, שכבות האבן ועומקן, יציבת הקרקע, סכנות פוטנציאליות הנובעות ממאפייני הקרקע במיקום הספציפי, שיפועי הקרקע והיכולת לשנות אותם וכן הלאה. כל אלה צפויים להשפיע ישירות על האופן בו יש לבצע את תהליך הבנייה עצמו, ובמקרים רבים גם על היכולת בכלל לבנות על אותה הקרקע.

יועץ קרקע – אחד מאנשי המקצוע החשובים ביותר

ישנם בהחלט מקרים בהם יבצע יועץ קרקע בחינה מדוקדקת של הקרקע ובהתאם לתוצאות הבדיקה, יחליט כי הקרקע אינה מתאימה לפרויקט וימליץ על איתור לוקיישן אחר לפרויקט. כך למשל, כאשר האדמה היא אדמה רכה מאוד ורגישה מאוד ללחות באופן שיכול לגרום להתכווצות והתרחבות של הקרקע כתוצאה מגשם קל, ימליץ היועץ להימנע מבניית מבנים או לחילופין, ימליץ על בניית יסודות עמוקים מאוד לייצוב המבנים. במקרה כזה, יהיה על היועץ לספק תמונה על מבנה הקרקע במרחב התת קרקעי שלה ולהצביע על העומק הנדרש לחפירה על מנת להגיע לשכבת אבן חזקה ויציבה.

המרכיב האופרטיבי והמרכיב התאורטי בעבודתו של יועץ קרקע

יועץ קרקע, על אף שהוא מוגדר כיועץ בלבד, הוא פונקציה מקצועית מרכזית שאחראית לא רק על מתן ידע ומידע גאולוגי כללי בהקשר של הפרויקט הספציפי, אלא גם על ביצוע בדיקות אופרטיביות של הקרקע הספציפית. כיועץ, אמור יועץ קרקע להעמיד לרשות היזמים, האדריכלים וקבלני הביצוע של הפרויקט את כל המידע הרלוונטי על הקרקע, מידע שיסייע להם לקבל החלטות במסגרת בניית תכנית הבנייה ובמסגרת תהליך הביצוע לכל אורכו. על פי המידע שיספק היועץ, ייקבעו למשל פרמטרים כמו עומק היסודות, רוחב היסודות, מיקומים וגדלים של עמודי וקירות תמך וכן הלאה.

את ההחלטות הללו לא ניתן לקבל ללא מידע קונקרטי על הקרקע הספציפית, ולא ניתן להישען אך ורק על עקרונות גאולוגיים שאותם מספק יועץ קרקע במסגרת תפקידו. על היועץ לייצר את המידע הקונקרטי הנדרש אודות הקרקע הספציפית, ואת זה הוא עושה באמצעות המרכיב האופרטיבי בתפקידו, קרי: בדיקות קרקע, מדידות קרקע, חפירה וביצוע בדיקות מעבדה לזיהוי הרכב הקרקע, אפיון האבן בקרקע וכן הלאה. כל אלה הם פרמטרים שבסופו של דבר צריכים להיות מתורגמים לתכנית בנייה, וזהו יועץ הקרקע שאחראי להעמיד את הפרמטרים הללו לטובת אנשי המקצוע שייקחו את זה הלאה.

האם אתם צריכים יועץ קרקע לפרויקט שלכם?

בין שאתם בונים בית במודל בנה ביתך ובין שאתם עורכים שיפוץ לבית פרטי צמוד קרקע, ייתכן שבשלב מסוים בתהליך, בדרך כלל כבר בשלב ההתחלתי, תזדקקו לשירותיו של יועץ קרקע מקצועי. ככלל, ההחלטה על גיוס יועץ כזה לטובת הפרויקט צריכה להתקבל בכל מקרה בו ישנו בפרויקט מרכיב של חפירה בקרקע. יחד עם זאת, את גיוס היועץ יבצע בדרך כלל איש המקצוע שבונה עבורכם את תכנית הבנייה או השיפוץ. אם אתם לא בונים את התכנית בעצמכם, אז אתם גם לא אמורים להיות אלה ששוכרים את יועץ הקרקע. יחד עם זאת, אם לאורך פעילותכם עם האדריכל עולות שאלות והתלבטויות סביב התאמת הקרקע לפרויקט, בהחלט כדאי שתעמדו על כך שלפרויקט יצורף יועץ קרקע מומחה, ושלא תשארנה התלבטויות לגבי מרכיב כל כך חשוב בעתיד הבית שלכם.

תחומים נוספים בהם יש לערב יועץ קרקע

בניית בית, מבנה מסחר או תעשייה או מבנה ציבור הם לא המקרים היחידים בהם יש תפקיד חשוב ליועץ הקרקע. יועץ קרקע משחק תפקיד חשוב ומרכזי גם בעבודות תשתית ופיתוח, עבודות תחבורה ועבודות נוף. כך למשל, לפני פריצת דרך בהר או גבעה, חשוב שהקבלן ידע מה עומד לפניו ומהן הטכניקות שבאמצעותן יוכל לפתוח את הדרך. בחציבת תעלות להעברת תשתיות וצנרת ביוב ומים, חשוב לדעת מהו הנתיב האידיאלי להעברת התשתית מבלי להיתקל בסלעייה קשה מחד ומבלי לסכן את יציבות הצנרת לאורך זמן על קרקע לא יציבה מאידך.

סלילת כבישים, בניית מחלפים והקמת גשרים הוא תחום חשוב נוסף בו ליועץ הקרקע יש תפקיד מפתח הן בתכנון תוואי הכביש והדרך והן בגיבוש החלטות על אופן יישור השטח, פריצת דרך וביצוע קידוחי יסודות וכלונסאות לקרקע. במקרים אלה יעבוד היועץ בשיתוף פעולה עם הקונסטרוקטור, ויחד יבנו תכנית כוללת שעליה יתבסס תהליך הבנייה כולו.

כאמור, בכל מקרה בו אתם עורכים פעולת בנייה שעשויה להיות מושפעת מטיב הקרקע, עליכם להיעזר בשירותיו של יועץ קרקע. אם אתם שוברים קיר בתוך הבית, מחליפים חלון או דלת או מחליפים ריצוף בבית קיים, אין כל משמעות לטיב הקרקע מבחינתכם, אבל אם אתם בונים מרפסת חדשה, מוסיפים חדר נוסף או אפילו בונים בריכה פרטית בחצר הבית, אתם בהחלט רוצים להבין את מאפייני הקרקע שעליה אתם יושבים, ולתכנן את תהליך הבנייה בהתאם.

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
התקשרו עכשיו

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!