ויצמן אדריכלות והנדסה – מה חשוב לדעת לפני שנכנסים להליך בניית בית

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

לכל שאלה מוזמנים לפנות אלינו - ונציג יחזור בהקדם

מדריך מלא לבניית בית פרטי שלב אחר שלב, החל מבחירת משרד אדריכלים ועד להוצאת היתר בנייה

מזל טוב!  אתם עומדים להגשים את חלומם של 80% מהישראלים והוא בניית בית פרטי .  אז דקה אחרי שהתרגשנו והשווצנו ( רק קצת)  בפני בני המשפחה והחברים, מה הצעדים שחשוב שננקוט בכדי להמשיך ולהישאר בתחושה חלומית עד רגע קבלת המפתחות?

במדריך שלהלן, נסקור את שלבי הבנייה השונים ולצידם נמליץ על המרכיבים החשובים להתייחסות בבחירת אנשי המקצוע המתאימים לכם ביותר באותו שלב:

1. בחירת משרד אדריכלים מתאים – זהו הצעד הראשון והחשוב ביותר. המשרד שתבחרו צריך להיות מספיק גדול בשביל לספק לכם תחת קורת גג אחת את כל השירותים הנחוצים לכם במהלך הבנייה, אך גם מספיק משפחתי שידע להעריך אתכם כלקוחות ולהעניק לכם יחס אישי.

2. בחירת מגרש לבניית הבית – חשוב שבחירת משרד האדריכלים תהיה באמת הדבר הראשון שאתם עושים לאחר ההחלטה לבנות בית.  כך, שאדריכל מנוסה ילווה אתכם גם בתהליך בחירת המגרש לבנייתו, החלטה לא פחות חשובה ומשמעותית מעצם ההחלטה לבנות בית פרטי. ( לא סתם תפסה האמרה Location Location Location בעולם הנדל"ן, או בעברית מיקום, מיקום, מיקום).

במשרד אדריכלים המחזיק סל שירותים ויועצים שלם, יספקו לכם את התמונה המלאה הנחוצה לשם קבלת ההחלטה: מהנדס בניין שיציג את הרכב הבנייה המתוכנן באזור ( למשל במידה ומתוכננת בנייה גבוהה באזורכם), יועץ תנועה שיציג את תמונת הכבישים הצפויה (בהקשר זה חשוב למשל מיקום המגרש מצידו השמאלי או הימני של הכביש בהיבטי רעש, עשן וכיו"ב*).

3. תכנון הבית ואדריכל המבנה – בשלב זה, חשוב שתערכו תאום ציפיות עם האדריכל שיתכנן את מבנה ביתכם. זה הזמן שלכם לשבת עם האדריכל שבחרתם ולשקף לו את צרכיכם המלאים וציפיותיכם מהתוצר המוגמר. תערכו סדר עדיפויות, למשל, מה חשוב יותר בעינכם? שיקולי אסתטיקה או נוחות, האם חשוב לכם שהבית יהיה מואר, או אולי שהבית יהיה "ירוק" וחסכוני בחשמל? האם אתם מתכננים להרחיב את המשפחה? והאם חשובים לכם "שטחים פתוחים" וחללים ציבוריים?

4. בקשה להיתר בניה – לפני שמתחילים את הבנייה בשטח עליכם לקבל היתר בנייה מטעם הרשות המקומית. ועדת תכנון ובנייה ברשות המקומית מעניקה את היתר בניה, לאחר שהוכח לה כי המבנה עומד בתקנים ובסטנדרטים שנקבעו על ידה.

5. בניית הבית פרטי ובחירת קבלן הביצוע – בניית הבית עצמה מצריכה התקשרות עם חברה קבלנית שתהיה אמונה על ביצוע כלל עבודות הבנייה, החל מהשלד, דרך מערכות החשמל, החלונות והדלתות, הריצוף ומערכת האינסטלציה. בשלב זה חשוב מאוד להתייעץ עם מהנדס אינסטלציה מומחה, שיתכנן את כלל מערכת הצנרת בבית. תכנון לקוי של מערכת זו עלול לגרום בהמשך לשלל בעיות בעלות פוטנציאל גבוה לפגיעה באיכות החיים שלכם מנזילות ורטיבות ועד התפתחות עובש ופטריות המהוות סכנה בריאותית ממשית. גם כאן, כדאי לבחור באיש מקצוע בעל המלצות טובות.

6. בקשה לטופס 4 – חיבור הבית לתשתיות עירוניות ( מים וביוב) וחשמל. תהליך הבנייה יושלם והכניסה לבית תתאפשר רק לאחר שקיבלתם אישור לחבר את הבית לתשתיות.

מקווים שבזכות המאמר אתם פחות מבולבלים לקראת הצעד החשוב והמרגש של בניית הבית, אבל בטוחים שיש לכם עוד הרבה שאלות. אצלנו בויצמן אדריכלות והנדסה תמצאו תמיד דלת פתוחה ואוזן קשבת עם שירות מקצועי, אדיב ומהיר. נשמח לענות לשאלותיכם וללוות אתכם עם אנשי מקצוע בכל התחומים הנחוצים לכם לאורך תהליך הבנייה, באופן צמוד ועד הכניסה לבית.

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
התקשרו עכשיו

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!