איזה חומר הכי מומלץ לאיטום גגות?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

לכל שאלה מוזמנים לפנות אלינו - ונציג יחזור בהקדם

בישראל יש שני סוגי גגות אופייניים. האחד הוא הגג הישר העשוי מבטון, גבס וכדומה והשני הוא גג הרעפים. בשני הסוגים יש צורך באיטום לקראת החורף, אך יש לבצע זאת בשיטות מותאמות. כיום יש מספר שיטות מתקדמות לאיטום של גגות, חלקן טובות יותר וחלקן פחות. במאמר הבא תוכלו לקרוא על איטום גגות בשיטות המומלצות ביותר לפי סוג הגג.

 

החומר המומלץ לאיטום גגות רעפים

גגות רעפים שונים מאוד מגגות ישרים של מבנה או בית, מהסיבה שמה שמגן מכניסה של מים אל פנים הגג, הם הרעפים עצמם. נזילה יכולה להתרחש כאשר אחד הרעפים או מספר רעפים שבורים. במצב כזה נזדקק לשירות תיקון גגות כדי לבצע החלפה של הרעפים השבורים. לעיתים, נזילה לא תתרחש באזור הרעפים, אלא באזור של הרוכבים, שהם החיבורים היוצרים את השיפועים של גגות הרעפים. במידה וברוכבים יש סדקים, יש לאתר אותם ולסגור בעזרת חומר איטום אקרילי.

 

מהו איטום אקרילי?

האיטום האקרילי עשוי מפולימר שהינו חומר גלם חזק, גמיש ובעל כושר הדבקה חזק מאוד. בגלל גמישותו, הוא מאוד מתאים כאשר יש מרווחים או חריצים שיש לסגור, בדיוק כמו באזור הרוכבים בגג רעפים. החומר האקרילי מאוד עמיד ולא מאפשר חדירה של מים או לחות באזור האטום. חומר איטום אקרילי הוא חומר שקוף והשימוש בו לא משפיע על המראה. בגגות רעפים דבר זה חשוב, מהסיבה שהם חלק מהעיצוב החיצוני של הבית. את האיטום האקרילי אנו נראה גם כאשר מדובר בגג ישר שיש בו מרפסת ואנו לא רוצים להרוס את המראה שלה עם חומרי איטום פחות אסטטיים.

 

החומר המומלץ לאיטום גגות ישרים

בעבר היו משתמשים בעיקר בזפת שחורה לאיטום גגות, אך צבעה השחור עשוי להיות בעייתי מבחינה אסטטית. כמו כן, כיום יש חומרים טובים וחזקים יותר, כאשר המומלץ ביותר עבור איטום גג הן היריעות הביטומניות שנחשבות כיום לחומר החזק ביותר והטוב ביותר עבור איטום גגות. בגגות ישרים אנו נראה פעמים רבות סדקים על רצפת הגג המתרחשים עקב תזוזות טבעיות של המבנה. סדקים אלו הם מקור לנזילות בתקרה של דיירים שגרים בקומה האחרונה הצמודה לגג. תיקון נזילות בעזרת איטום ביריעות ביטומניות, יסגור אותן וימנע נזילות עתידיות לזמן רב.

 

מהן יריעות ביטומניות?

יריעות ביטומניות הן למעשה יריעות מוכנות המורכבות משכבות של זפת, סיבי בד ודבקים שונים. השילוב בין כל החומרים יוצר מעין שטיחים עבים וחזקים בגוון אפור בהיר. את היריעות פורשים על כל רצפת הגג ומרתחים אותם באמצעות אש גלויה במידת חום מותאמת. כאשר מתקינים יריעות ביטומניות בצורה מקצועית, הן אוטמות את אזור הגג במשך שנים ללא צורך בהחלפה. את היריעות נהוג להתקין כאשר מדובר בבניין חדש או כאשר יש נזילה וסדקים ויש צורך בשירות תיקון גגות. כיום יש אוטמי גגות שימליצו על התקנה של יריעות ביטומניות ברצפת גג הרעפים. דבר זה נחשב לשיטת הגנה שמונעת כניסה של מים במידה ואחד הרעפים נשבר.

המאמר באדיבות חברת הראשון באיטום – אנשי איטום מקצועיים עם ניסיון

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
התקשרו עכשיו

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!