הדמיות תלת מימד

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

לכל שאלה מוזמנים לפנות אלינו - ונציג יחזור בהקדם

הדמיות תלת מימד

טכנולוגיית הדמיות תלת מימד היא טכנולוגיה שאותה ניתן למצוא כיום במגוון רחב של תחומים וענפים כלכליים, שאחד מהם הוא גם ענף הבנייה והאדריכלות. טכנולוגיה זו לא פותחה כגימיק שיווקי לגיוס לקוחות, אלא בעקבות צורך שעולה בתחומים מסוימים, בהם ישנו משקל רב לכל החלטה שמקבלים, וישנן השלכות כבדות לכל טעות שעושים. כך למשל, אם נתחיל מהקל אל הכבד, דמיינו שאתם רוצים להחליף את צבע השיער שלכם. לקחת תמונה מודפסת שלכם ולצבוע לעצמכם את השיער בצבע דומה לא היה ממש מסייע לכם, אבל אם הייתם יכולים להכניס את אותה תמונה לתוכנת מחשב שהייתה מציגה אתכם בצורה תלת מימדית, ומאפשרת לכם להחליף את צבע שערכם לכל צבע שתבחרו בלחיצת כפתור, הייתם יכולים לקבל החלטה ממקום של בטחון. כך זה גם בתחום של ניתוחים פלסטיים וכך זה גם בתחום של הדמיות אדריכליות בענף הבנייה, הדמיות המסייעות ללקוח להבין בדיוק כיצד צפוי להיראות הבית שלו עוד לפני שהחל תהליך הבנייה.

 

באילו תחומים נעשה שימוש בהדמיות תלת מימד?

כאמור, השימוש בהדמיות תלת מימד אינו נובע מגימיק שנועד לשווק את שירותי העסק ללקוח, אלא מצורך אמיתי לבחון אלמנטים שונים לפני שמקבלים החלטה מכרעת. בהתאם לכך, את השימוש בטכנולוגיה זו אפשר למצוא בכל ענף מקצועי בו קיים הצורך הזה. כך למשל, בענף הרפואה הולך וגובר השימוש בהדמיות מסוג זה לפני פעולות כירורגיות מורכבות, באופן שמאפשר לרופא לתכנן את הניתוח לפרטי פרטים עוד לפני שהוא מבצע את החתך הראשון. טכנולוגיה זו נמצאת בשימוש גם בתהליכי לימוד מורכבים כמו קורסי טיס וקורסי נהיגה מקצועית או תחרותית. גם בתחום הפלסטיקה והקוסמטיקה נעשה שימוש נרחב בטכנולוגיה זו, באופן שמאפשר ללקוח לראות את הדמיה של התוצאה הסופית עוד לפני שהחל הטיפול.

את הצורך המובהק הזה אפשר למצוא גם בתחום הבנייה, שכן בניית בית הוא לא עניין פשוט ולא עניין זול, ומרגע שהבית נבנה קשה מאוד לערוך בו שינויים. על כן, כל התחום של הדמיות תלת מימד הולך ותופס תאוצה גם בתחום הבנייה, וספציפית בתחום האדריכלות האחראי על תכנון המבנים לפני בנייתם.

 

כיצד מבוצעות הדמיות תלת מימד?

הדמיות תלת מימד בענף הבנייה, משמשות בעיקר לתכנון מבנים חדשים או לתכנון שינויים במבנים קיימים. כאשר מדובר במבנה חדש לחלוטין, יכול האדריכל להתחיל מתבנית בסיסית של מבנה, ומאותה תבנית לתכנן כל מבנה בכל תצורה רצויה. ניתן להגדיל את שטח המבנה, להגביה אותו, לבצע חלוקה פנימית לחדרים על פי הצורך, לקבוע את מיקומי החלונות והדלתות, מדרגות, חדרי שינה, חדרי אירוח, חדרי שירותים ואמבטיה, שטחים חיצוניים וכל פרט אחר שנדרש על מנת לבנות תכנית אדריכלית.

כאשר מדובר בתכנון אדריכלי של שינויים במבנה קיים, מבצע האדריכל מדידות של המבנה הקיים ומזין את המידות אל התוכנה כך שניתן להפיק תחילה את ההדמיה של המבנה הקיים. על גבי הדמיה זו יכול האדריכל להוסיף תוספות, לבצע שינויים, להוריד קירות ולהוסיף קירות, לפתוח או לסגור חלונות ודלתות וכל אשר עולה על רוחו המקצועית,הדמיות אדריכליות בכדי להשיג את המטרה התכנונית הנדרשת. ללא ספק הדמיות תלת מימד בענף האדריכלות, מקלות מאוד על עבודתו של האדריכל, ולא פחות מכך משפרות מאוד גם את יכולתו של הלקוח להבין לקראת מה הוא הולך ומה נכון יותר לעשות או לא לעשות.

 

האם ניתן גם לעצב את הבית באמצעות הדמיה?

התשובה היא בהחלט כן, אם כי זאת לא המטרה של הדמיות אלה, ובדרך כלל התוצאה לא באמת דומה לתכנון העיצובי. כאשר אנו אומרים כי התוצאה אינה דומה, אין הכוונה לקוסמטיקה של העיצוב. זאת אומרת שניתן בהחלט לדמות את הצבעים ואפילו המרקמים, אבל בסופו של דבר התחושה שמתקבלת מעיצוב על גבי מחשב אינה דומה לתחושה שמתקבלת כאשר עומדים בתוך המבנה וחווים את העיצוב הזה, כשלעיתים המרחק בין השניים הוא רב מדי. ככלל, את שלב הדמיית העיצוב נכון יותר לבצע רק לאחר השלמת בניית המבנה, כשעומדים בתוכו ומרגישים אותו ואז גם אפשר להתחיל בתהליכי עיצוב הפנים. עד אז, משמשות הדמיות תלת מימד בעיקר לתכנון המבנה עצמו ברמה האדריכלית.

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
התקשרו עכשיו

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!