טיפים לעבודה בטוחה באתר בניה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

לכל שאלה מוזמנים לפנות אלינו - ונציג יחזור בהקדם

כיצד נמנע תאונות ותקלות באתר בניה? 3 טיפים חשובים לעבודה בטוחה ומוגנת.


אנו חיים במדינה בה לכל כיוון שאליו ניסע ונתבונן סביב אנו נראה אתרי בנייה של פרוייקטים שונים. כל פרוייקט הוא בעל סדר גודל משתנה וייעוד אחר ונמצא בשלבי עבודה שונים. בהיקף בנייה שכזה, ישנה סבירות גבוהה לתאונות ותקלות אם לא תהיה הקפדה על כללי בטיחות לעבודה בטוחה לעובדי ומנהלי הפרוייקט.

לרוב, הגישה של עובדים שלא מבינים את חשיבות הבטיחות תהיה שמדובר על  בזבוז של זמן להתעסק עם זה, אך עבודה בטוחה מהווה את אבני היסוד לשמירה על חיי ובריאות העובדים ושאר הנמצאים לאתר הבנייה. בכל עיתון ובתדירות חודשית כמעט, ישנה כתבה על אירוע תאונה שקרתה באתר בנייה, בעקבות תקלה של ציוד, אי הקפדה על הכללים או בנייה לא איכותית ומותאמת למבנה.

טיפים אתר בנייה

מה ניתן לעשות לעבודה בטוחה באתר בניה?

הכשרה מקצועית באישור מפקח בניה – בענף הבניין יש חוסר תמידי בעובדים איכותיים לאורך זמן. אין זה משנה אם מדובר על עובד זמני או עובד ותיק, חשוב לוודא שכל עובד מקבל את ההכשרה המקצועית המתאימה לתפקיד אותו עליו לבצע ולא לעגל פינות רק כי יש צורך לאייש את התפקיד, כי אין תקציב מתאים ומתוך מחשבה שאפשר לתת לאדם מספר הדרכות קצרות ובזה זה נגמר. אין חובה שלאדם יהיה נסיון רב בתחום כל עוד יש לו בסיס של הכשרה. שפה משותפת, היכרות עם המושגים, הבנת סביבת העבודה. מתוך כך, הוא ילמד על ידי חפיפה והתמחות את התחום הספציפי בו הוא מועסק.

הדרכות- כל מעסיק, מומלץ שיעניק הדרכות לאורך כל השנה ולפני כל תחילת פרוייקט ולהתאים את תכני ההדרכות למה שנדרש מהעובדים עצמם. נכון שישנם כללי בטיחות שהם כלליים לכל עובד ועובד באשר הוא. כמו למשל, שינה באופן מספק ובכמות שעות השינה המומלצות או שתיית אלכוהול. אבל בכל תפקיד ישנם כללים שרלוונטים רק לתפקיד כמו עבודה בגובה או ציוד כבד.

תשומת לב ועירנות – מעבר לכך, חשוב לקדם, לעודד ואף לתגמל עובדים השמים לב לאי אילו סביבות עבודה שאינן תואמות את העבודה הנדרשת ואינן בטיחותיות כמו למשל רשת הגנה שיש בה חורים, ברגים או מסמרים לא יציבים דייה או עמודי מתכת שזזים. כמובן, גם לדווח על עובדים או מנהלי עבודה שאינם עובדים על פי הכללים. גם אם לא נעים וגם אם יהיו לכך השלכות. אלו עדיפות מאשר שעובדים יפגעו או ימותו בגלל הנחייה לא מקצועית ונכונה של מנהל עבודה.

חשוב לדעת שהיה וקרתה תאונת עבודה ועובד נפגע במהלך ובמסגרת העבודה, ישנו ביטוח שאמור לכסות ולעזור בהוצאות ובטיפולים השונים. במידה שהפגיעה אף מונעת את המשך העבודה ופוגעת ביכולת ההשתכרות שלו העובד זכאי לתשלומים וסיוע במסגרת ביטוח נפגעי עבודה. אסור ולא מומלץ להסתמך על כך, ועדיף להשאר בריאים ולשמור על כללי העבודה.

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
התקשרו עכשיו

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!