לא משחקים באש: הכל על פיקוח בטיחות אש באתרי בניה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

לכל שאלה מוזמנים לפנות אלינו - ונציג יחזור בהקדם
צילום freepik

אין ספק שעם בטיחות לא מתעסקים, בטח ובטח כשמדובר בבטיחות באש בכל הקשור לעבודה באתרי בניה.

במאמר הבא נסביר למה חשוב לבצע הדרכות בטיחות אש באתרי בניה, מה כוללות הדרכות הבטיחות ומה הנזקים שעלולים להיגרם לחשיפה לאש.

הדרכת בטיחות באש – לה זה חשוב?

האש נחשבת לאחד מגורמי הסיכון הגדולים ביותר בכלל, ובתחום אתרי הבניה בפרט. ברוב המקרים, הנזק כתוצאה מהתפרצות אש עשוי להיות בלתי הפיך, בין אם מדובר בנזק לרכוש או חלילה לנפגעים בנפש.

במידת ישראל, שבה ברוב ימות השנה חם מאד, יש כל העת סכנה להתפרצות מידית של אש וכן יש חשיבות מכרעת לכל העובדים שנוטלים חלק בפרויקט הבניה, לדעת מה הגורמים הנפוצים להתפרצות אש וכיצד מתמודדים איתה לאחר שהיא כבר פורצת.

כתוצאה מכך עלה הצורך בהטמעת ידע בקרב קבלני בניין, ידע שהתפקיד שלו הוא לבסוף למנוע את תאונת האש הבאה ולהציל חיי אדם.

מה כוללת הדרכת בטיחות?

להדרכת בטיחות באש יש מטרת על והיא להטמיע את כל הידע הקשור בסכנות באש ולהכין את העובדים באתר הבניה להתמודד עם התפרצות אש במתחם.

הדרכת בטיחות אש תספק למשתתפים נתונים על תאונות עבודה שהתרחשו בעבר, תטמיע את מושגי היסוד בתחום וכמובן תסייע לעובדים לכבות אש שפרצה במתחם תוך שימוש בטכניקות שונות לכיבוי אש.

העובדים ילמדו על סוגים שונים של התפרצויות אש ואיך ניתן להתמודד עם החום והעשן בסיטואציה. לבסוף, יכירו העובדים את המערכות השונות לגילוי אש ויתנסו העבודה עם וספרינקלרים ומטפים.

הנזקים בחשיפה לאש

מעבר לנזק הסביבתי שהאש יכולה לגרום לו כתוצאה מפירוק של חומרים שנמצאים במקום, האש יכולה לפגיעות של ממש במערכת הנשימה כתוצאה משאיפת עשן. בנוסף, במגע פיזי עם האש היא עשוי להמית תאי עור ולגרום לכוויות קשות, עד לכדי מוות.

התחושה אמנם לא יכולה לעבור על הכתב, אך זה ברור שכשיש התפרצות אש שוררת במתחם אווירה של אנדרלמוסיה כתוצאה מהחום והעשן. כתוצאה מכך, יש חשיבות מכרעת בכל הקשור להתנהלות נכונה ורגועה גם בשמן התפרצות אש.

מי אחראי להעביר הדרכות בטיחות באש?

את הדרכות כיבוי אש לעובדים צריכים להעביר מדריכים מקצועיים שיש להם בנה וניסיון רב בתחום הזה, כאלה שעומדים בכל הדרישות של שירותי הכיבוי וההצלה בישראל. לפרטים: https://ilanzada.co.il/

על מנת להגיע לתוצאות המיוחלות, המדריכים יצטרכו לבצע שימוש באלמנטים ויזואליים כמו מצגות, דוגמאות אקטואליות ואף סרטוני המחשה. כמובן שעל כל הדרכה לכלול גם התנסות מעשית עם ציוד בטיחות באש.

בתום ההדרכה יקבלו כל הצוותים שעברו אותה אישור מטעם שירות הכיבוי וההצלה ורק לאחר מכן יוכלו לעבוד במתחם. קבלן שלא יבצע הדרכות בטיחות באש נחשב לקבלן העובר על החוק וצפוי לקנסות בחוק.

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
התקשרו עכשיו

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!