מהו פאושלי והאם הוא החוזה המתאים עבורך?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

לכל שאלה מוזמנים לפנות אלינו - ונציג יחזור בהקדם

כמעט כל מי שבונה בית באופן עצמאי יכול לספר על כך שהתקציב לא בהכרח התאים לציפיות. קל מאד לחרוג מהתקציב במהלך הפרויקט וזאת בשל המורכבות שלו. ריבוי הסעיפים, שלל אנשי המקצוע וכמות חומרי הגמר, יכולים להוביל לכך שהעלויות הסופיות לא בהכרח תואמות את התקציב.

אחד הדברים שבוודאי חשובים לך בבניית הבית הוא התקציב. ברור לך כמה כסף יש לך עכשיו וככל הנראה יש לך כבר אישור עקרוני מהבנק למשכנתא (בנקודת הנחה שנדרשת לך משכנתא כמו לישראלים רבים). ישנן שיטות שונות להישאר בבנייה במסגרת התקציב ואחת מהן היא לבצע חוזה פאושלי מול הקבלן. מהו החוזה ולמי הוא טוב? אלו שאלות שנענה עליהן בכתבה זו.

מהו חוזה פאושלי?

החוזה נחתם בין הקבלן לבין היזם או הבונה והוא מציין מה יהיה מחיר הבניה הסופי. המחיר מתבסס על מרכיבים שונים ובהם גודל הבית, רמת הגימור ועוד. הקבלן מעריך את המחיר של הבניה כולה והיזם מקבל את הבית, במפרט שנקבע ובמחיר ידוע מראש. רבים קוראים לשיטה זו "קבלן מפתח" ובה הקבלן אחראי על כל העבודה כולה.

היתרון הבולט ביותר של חוזה פאושלי הוא היכולת לדעת מראש כמה כסף נדרש לבניה. אין הפתעות נוספות בדרך והקבלן לא יכול לבקש תוספת תשלום אלא אם הדבר מסוכם בין שני הצדדים (למשל לצורך שדרוג הדלתות או כל פרט אחר). היזם או הבונה יכול להיות רגוע, לתכנן את התקציב מראש, לקבל אישורים (אם נדרשים) לתשלום מהבנק ולקבל בית במחיר שנקבע.

הקבלן קובע את המחיר כשהוא מסתמך על הניסיון הקודם שלו, הערכת מורכבות העבודה וכשהוא יודע כמה יעלו החומרים השונים וכן פרטי הגמר. הקבלן מקבל עליו את כל העבודה. הוא האחראי להכניס את אנשי המקצוע השונים למקום והפרויקט יסתיים מבחינתו בהעברת המפתח לבעלי הבית ולאחר שיתבצעו כל העבודות. קבלן מנוסה ידאג להכניס בחוזה סעיף אשר מאפשר לו לבקש תוספת תשלום במידה ויהיו בקשות לשינויים או שדרוגים במהלך הדרך.

כיצד נכון לך לבנות את ביתך?

אחת השאלות שעליך לענות עליהן היא מה הדרך הנכונה לבניית בית פרטי. אפשר לראות היום פרויקטים שמתבצעים על ידי קבלן אחראי יחיד תחת חוזה מסודר מראש ולעומת זאת לראות פרויקטים רבים שמתבצעים בעזרת מפקח בניה או אפילו באופן עצמאי. עליך לבחון את היתרונות שמביא איתו החוזה ולשאול את עצמך האם יכול להיות שיהיו שינויים במהלך הדרך.

אם מצאת קבלן מנוסה שעבודות קודמות ודומות שלו מצאו חן בעינייך, ניתן לקבל הצעת מחיר כוללת. עליך לבדוק בקפידה את החוזה המוצע לך, לבדוק חריגים וכמובן את הצעת המחיר ולשקול אם זו האופציה הטובה עבורך. את החוזה ניתן לבדוק לבד אך מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום ולהתייעץ על הפן המשפטי.

אם חשוב לך לנהל את הפרויקט באופן עצמאי וברור לך שבמהלך הדרך יהיה לך חשוב לקבל החלטות בשטח, לא בטוח שזוהי שיטת העבודה הנכונה עבורך. אחת הסיבות לכך היא שכל שינוי עשוי לעלות לך עוד כסף וכי הקבלן אמור לבצע עבודה רציפה ללא הפרעות ושינויים.

לעבוד עם קבלן מתאים

חוזה פאושלי יכול להתאים לסגנון הבניה שלך. במידה וכך הדבר חשוב למצוא את הקבלן המתאים שיוכל להציע לך מחיר הוגן ושיביא איתו ניסיון קודם ותוצאות בשטח. את המרכז לבניה פרטית הקמנו מתוך מטרה לעזור לך לבנות את ביתך בראש שקט. רשימת הספקים באתר מעמידה לרשותך אנשי מקצוע מומחים ומומלצים וכל שעליך לעשות הוא לבחור את הקבלן המתאים לך מתוך הרשימה באתר.

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
התקשרו עכשיו

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!