מה חשוב לדעת על הנגשת מבנים לבעלי מוגבלויות

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

לכל שאלה מוזמנים לפנות אלינו - ונציג יחזור בהקדם

הנגשת מבנים הפכה לבעלת חשיבות רבה, והיא מהווה חלק משמעותי בהפיכת הסביבה למסבירת פנים ונוחה הרבה יותר לאנשים עם מוגבלויות. על ידי תכנון ועיצוב מבנים בהתאם לדרישות וחוקי הנגישות, ניתן להבטיח שלכולם, ללא יוצא מן הכלל, תהיה גישה שווה לכל המתקנים הקיימים בבניין.

אם חשבתם ששיפור הנגישות בבניין מועיל לבעלי מוגבלויות בלבד, קחו בחשבון ששיפור הנגישות עוזר ליצור סביבה מכילה הרבה יותר עבור כולם. הנגשת מבנים מפחיתה חסמים ומגבלות, מסייעת להגביר את תחושת העצמאות ותורמת המון לתחושת השייכות של אנשים עם מגבלות. ולבסוף, הנגשת מבנים כבר בשלב התכנון יכולה גם להוביל לחיסכון בעלויות, מכיוון שמייתרת את הצורך בביצוע שינויים יקרים או שיפוצים בעתיד להתאמת המבנה לחוקי גישה לנכים.

 

מהי הנגשת מבנים ומדוע היא כל כך חשובה?

הנגשת מבנים זהו מונח אשר מתאר את הפיכתם של מבנים לנגישים יותר עבור אנשים עם מוגבלות, בהתאם לחוקים ותקנות גישה לנכים, כמו גם לתקני עיצוב הנוגעים לנגישות. פעולה זו חשובה מכיוון שהיא מאפשרת לאנשים עם מוגבלות להיות שותפים שווים בחברה ולקבל גישה למקומות עבודה, מוסדות לימוד, מרכזי קניות ומרחבים ציבוריים אחרים, מה גם שהיא מאפשרת להם לנהל אורח חיים עצמאי במרחב המגורים. 

בנוסף, הנגשת מבנים עוזרת להבטיח שמקומות אלו מעוצבים בצורה מכילה העונה על צרכיהם של אנשים שונים, ללא כל קשר ליכולותיהם המנטליות או הפיזיות, מה שהופך אותה לחשובה עבור כל מי שמשתמש במבנה, ולאו דווקא עבור בעלי מוגבלויות בלבד.

 

השלב הראשון – אפיון החלל

ישנם לא מעט אנשים אשר מתמודדים עם מוגבלות כזו או אחרת בחיי היום יום, ואלמנטים שעלולים להיראות חסרי משמעות עבור כל אדם "רגיל" יכולים להוות מחסום משמעותי עבור אנשים עם מוגבלות. מעברים צרים, דלתות כבדות, מדרונות תלולים או מדרגות, כל אלו ועוד עשויים לפגוע בתנועה החופשית ולהוות אתגר אמיתי.

היכרות עם האתגרים הללו חשובה, והיא המפתח ליצירת סביבה נגישה לכולם. יצירת סביבה נגישה בעלת יתרונות רבים ויכולה להיות לה השפעה עצומה על עולמם של בעלי מוגבלויות ונכים. מעבר לכך מבנים נגישים מציעים בטיחות משופרת ונוחות מוגברת עבור כל האנשים, תוך שמבטיחים שלכולם תהיה גישה שווה למבנה. 

 

יצירת הרמוניה בין נגישות לאסתטיקה

בניגוד לתפיסה הרווחת אינכם חייבים להקריב את הפן האסתטי כדי לשמור על חוקי הנגישות. אפשר בהחלט ליצור את האיזון המושלם בין אסתטיקה להרמוניה, ולעצב מבנה נגיש ומכיל וגם אטרקטיבי מבחינה ויזואלית. 

פתרונות נגישים פותחים פתח לעולם שלם של חידושים, העומדים לרשותם של מעצבים ואדריכלים, מה שגם נותן מענה לצרכים של אנשים עם מוגבלות וגם יכול לשדרג משמעותית את העיצוב וליצור סביבה יפה, עכשווית ומכילה הרבה יותר. 

 

תכונות שונות שיש לקחת בחשבון בעת עיצוב בניין נגיש

הפיכת מבנה לנגיש יותר זהו צעד חשוב, כאשר ישנן תכונות ואביזרים שונים שאפשר להוסיף למבנה, לרוב הדבר נעשה באמצעות אנשי מקצוע מנוסים בתחום. בין הפעולות שיש לבצע כדי להנגיש מבנים: 

  • הנגשת שבילים – שבילי הגישה לבניין צריכים להיות נגישים, רחבים מספיק, לכלול מעקות, שיפועים מתונים, ריצוף נגד החלקה ורמפות. 
  • התקנת דלתות אוטומטיות – ניתן להתקין דלתות אוטומטיות כדי לאפשר לבעלי מוגבלות להיכנס למבנה ללא הצורך בסיוע.
  • התקנת מעלונים ומעליות – כל מעלית ביתית או מעלון מדרגות לבעלי מוגבלויות שתבחרו צריכים להיות מרווחים, נגישים לכסאות גלגלים, ולכלול כפתורים בולטים והפעלה קולית.
  • שירותי נכים – שירותי נכים צריכים להיות מעוצבים כדי להקל על אנשים עם מוגבלות פיזית ולאפשר להשתמש בשירותים הציבוריים בבניין באופן עצמאי ומכובד.
  • כניסות ומעברים רחבים – יש לתכנן את הכניסות והמעברים הפנימיים כך שיתאימו לכולם, ולהימנע מיצירת מכשולים ומחסומים שעשויים לפגוע בתנועה החלקה.  
  • שילוט והכוונה – יש לתלות שלטים ברורים אשר מכוונים אנשים לאזורי המעליות, השירותים, המדרגות והיציאות במבנה, כך שההתמצאות בתוכו תהיה מיטבית. 
  • הנגשת החנייה – יש להבטיח שמקומות החניה הנגישים ימוקמו בצורה אסטרטגית ויציעו מעבר פשוט וקל מאזור החניה לכניסה למבנה, והכל בהתאם לדרישות החוק. 

ובשורה התחתונה – יש לשתף פעולה עם הגורמים המתאימים

כדי ליצור בניין נגיש לבעלי מוגבלויות יש לשתף פעולה עם מומחים לתחום, החל בספקי המעליות והמעלונים ועד המעצבים והאדריכלים, עבודה עם אנשי מקצוע מיומנים, זו בחירה מעולה כאשר רוצים להפוך מבני ציבור ומתחמי מגורים לנגישים לחלוטין, כל שכן להפוך את הסביבה למכילה יותר לכולם.

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
התקשרו עכשיו

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!