מפקח בניה תמ"א 38 ייצוג דיירים

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

לכל שאלה מוזמנים לפנות אלינו - ונציג יחזור בהקדם

מה זה תמ"א 38? אילו מבנים זכאים להשתתף בתכנית? מדוע תכנית זו אינה מצליחה בפריפריה כפי שהיא מצליחה באזור המרכז ומהם הפתרונות האפשריים לעניין זה? מי מבצע את הפרויקטים של חיזוק מבנים במסגרת תכנית תמא 38? אם אתם מתגוררים בבניין מיושן ורוצים ללמוד יותר על התכנית הלאומית לחיזוק מבנים, השורות הבאות נכתבו במיוחד עבורכם.

מה זה תמ"א 38 ולמי זה מיועד?

תמ"א 38 היא תכנית לאומית לחיזוק מבנים מפני רעידת אדמה, תכנית שהתקבלה בעקבות החלטת ממשלת ישראל בתחילת שנות ה-2000. במסגרת התכנית עוברים מבנים מיושנים תהליך של חיזוק יסודות המבנה, שלד המבנה ועמודי וקירות התמך שלו, על מנת להבטיח שהמבנה עומד בתקן הישראלי לעמידות בפני רעידות אדמה. עם השנים, הלכה התכנית והתרחבה ומבנים הזכאים להשתתף בה ניצלו את מהלך השיפוץ הנרחב גם בכדי לשפץ את השטח המשותף בבניין וגם את הדירות שבו. בתכנית זכאים להשתתף מבנים מיושנים שקיבלו את היתר הבנייה שלהם לפני 1980, שהם בני 2 קומות מעלה ובשטח של 400 מ"ר ומעלה, שאינם מיועדים להריסה ושאינם עומדים בתקן הישראלי לעמידות בפני רעידת אדמה. אם המבנה שלכם עומד בכל התנאים הללו, אתם זכאים להשתתף בתכנית.

מדוע התכנית אינה מתרוממת בפריפריה?

תכנית תמ"א 38 מבוססת על כך שהדיירים עצמם לא צריכים לממן אותה. המימון מגיע מצד היזם עצמו שבתמורה לעבודה מקבל זכויות בנייה בנכס. המשמעות היא שבניין בן 8 דירות, יהפוך לבניין בן 12 דירות או יותר לאחר יישום התכנית, כשאת הדירות הנוספות יכול היזם למכור ברווח בכדי להרוויח על הפרויקט כולו, כל זאת מבלי שהוא צריך לשלם על הקרקע. מן הסתם, על מנת שמודל זה ישתלם, אמורים מחירי הדירות להיות מספיק גבוהים שיאפשרו צבירת רווח משמעותית למימון הפרויקט כולו, ואת זה אי אפשר להגיע על אזור הפריפריה. את הרווח הטוב ביותר ואפילו רווח מינימלי, מצליחים יזמי תמ"א 38 להשיג אך ורק בפרויקטים באזור המרכזי ובערים הגדולות. הפתרונות המוצעים הם רבים אך המוביל שבהם הוא מודל שיתופי בין כלל הרשויות המקומית בישראל, קרי יזם שיבצע חיזוק מבנה בפריפריה יזכה לזכויות בנייה בעיר גדולה ולא בפריפריה עצמה.

תמ"א 38

למי פונים כעת?

אז אם אתם עומדים בקריטריונים הנדרשים של התכנית, תוכלו לפנות עוד היום לחברות העוסקות בניהול פרויקטי תמ"א 38 או למפקח בניה , אם כי סביר להניח שהן כבר היו פונות אליכם בעצמן. כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע, להבין בדיוק מהן האפשרויות העומדות בפניכם, ממה אתם צריכים להיזהר ואיך אתם מעגנים ומבטיחים את עצמכם בהסכם שאתם עורכים עם היזם. המדובר בתחום חדש יחסית שהפעילות בו היא לא ענפה במיוחד ולכן חשוב להתנהל בזהירות ועל סמך ידיעה ברורה לקראת מה אתם הולכים ועם מינימום סיכונים.

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
התקשרו עכשיו

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!