עבודות גבס והחשיבות של מפקח בניה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

לכל שאלה מוזמנים לפנות אלינו - ונציג יחזור בהקדם

בונים בית חדש או משפצים דירה קיימת? סביר להניח שחלק מהפעולות שעומדות להתבצע קשורות בדרך כזאת או אחרת גם בעבודות גבס.

עם כל כך הרבה אפשרויות שהגבס מעמיד לרשותכם ועם עוד שלל יתרונות, עבודות גבס הן האפשרות המועדפת ולעתים גם היחידה, בזמן שיפוץ ובנייה.

(צילום:123rf)

למרות שהעבודה בגבס נפוצה מאוד, יש שוני רב בין שיטות העבודה של קבלנים שונים, עד כדי כך שלעתים קרובות התוצאות שמושגות שונות באופן מהותי בכל מה שנוגע לאיכות, מראה ולעתים אפילו לבטיחות.

אז מה עושים כשרוצים להפיק מן הגבס את המקסימום ולא ממש יודעים מה לבדוק ואיך לעשות את זה? נעזרים בקבלן עבודות גבס מומלץ ומפקח בניה שיודע בדיוק כיצד כל עבודת גבס צריכה להתבצע ושיכול להבטיח לכם שהיא תהיה בטוחה ועמידה לאורך שנים רבות.

היתרונות של עבודות גבס

כולם מדברים על עבודות גבס ולמען האמת זאת שיטת העבודה הנפוצה ביותר בעולם הבנייה והשיפוצים וככזאת, היא גם נהנית משיפורים וחידושים שנכנסים אל הענף על בסיס שוטף.

בעוד שבעבר היא היתה מוגבלת למדי בשימוש בבנייה של קירות והנמכת תקרות, עם השנים, התגלו היתרונות הרבים והיכולת לבנות בגבס כמעט כל דבר, עד כדי כך שכיום מקובל לבנות בגבס כמעט כל דבר – החל מקירות ועד לתקרות מעוצבות ואפילו, לובי קבלה, מדפים ומזנונים.

האפשרות לשלב בעבודות האלה חומרי גלם נוספים כמו זכוכית, שיש ועץ, עם האפשרות לשלב גם תאורה ועבודות חשמל, מביאים למגוון אפשרויות אינסופי.

מעבר לאפשרויות הבלתי מוגבלות, לגבס יתרונות נוספים שהופכים אותו למועדף על ידי מרבית בעלי המקצוע ובכלל זה:

  1. מחיר זול – המחיר של עבודות גבס נחשב לאחד הזולים ולעתים קרובות זאת האפשרות הכי זולה מכלל החלופות.
  2. מהירות עבודה – לבנות קיר בלוקים מצריך חיבור של הלבנים, שימוש בחגורות בטון, מריחת טיח, שליכט ולבסוף צביעה של הקיר. לכן, בניית קיר ממוצע אורכת מספר ימים בעוד שאת אותו קיר ניתן לבנות עם גבס בתוך יומיים.
  3. שיטה ידידותית – מכל הבחינות. החל מהאפשרות לעבוד באופן נקי בלי לפגוע בשאר חלקי המבנה ועד לחומרים ידידותיים לסביבה.

כיצד מפקח בניה יכול לסייע בעבודות גבס?

מרבית עבודות הגבס נחשבות לפשוטות יחסית ולא קשה למצוא בעלי דירות ובתים שהצליחו להעמיד עבודה יפה בעצמם.

יחד עם זאת, האיכות נמדדת מהרבה מעבר למראה שמתקבל בסיום ובמקרים רבים, אם בודקים את הפעולות שננקטו ואת אופי הביצוע, עשויים לגלות שהאיכות אינה ברמה המצופה.

הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בכמה רמות:

מפקח בניה יכול לסייע בתכנון

כדי לבצע עבודת גבס, צריך קודם כל לתכנן אותה. בעוד שיש כאלה שנעזרים באדריכל כדי לתכנן את עבודת הגבס, רבים נעזרים בבעל המקצוע עצמו כדי שיתכנן עבורם את העבודה וכאן בדיוק המקום שהניסיון והיצירתיות באים לידי ביטוי, וקבלן גבס מיומן ויצירתי, יכול לתכנן את העבודה באופן הרבה יותר יפה ושימושי.

זה גם המקום שמפקח בניה, שכבר ראה עבודות גבס בימיו, יכול לתרום מניסיונו ולהבטיח לכם את התוצר הטוב ביותר.

גימור ועבודה קפדנית

אחת המטרות המרכזיות שלנו היא לקבל מראה הרמוני ויפה וכדי לעשות את זה, חשוב שבעל המקצוע יקפיד על ביצוע קפדני של העבודה, בין היתר על ידי בחירת לוחות גבס מתאימים, שימוש בחומרים מבודדים, יישום של 3 שכבות שפכטל, המתנה לייבוש מלא של החומרים, צביעה בסיום בלפחות שתי שכבות של צבע ועוד פעולות קטנות שעושות הבדלים גדולים.

מפקח בניה יודע מה צריך לעשות וכיצד להבטיח את זה והוא יכול להיות ההבדל בין קירות מבודדים לבין כאלה שיגרמו לתסכול.

עמידות

אם תעמדו מספיק קרוב לעבודת גבס כזאת או אחרת, יש סיכוי גבוה שתגלו סדקים קטנים. בעוד שחלק מן הסדקים נוצרים עם הזמן באופן טבעי, חלק גדול נובעים מביצוע לא איכותי.

גם כאן, מפקח שילווה את העבודה יבטיח שהיא תיעשה לפי ההנחיות והידע שלו.

בטיחות

בואו לא נשכח, עבודות גבס חייבות להיות קודם כל בטיחותיות וכדי שיהיו כאלה, על המבצע לתכנן ולבנות אותן לפי התקן שהוגדר על ידי מכון התקנים.

מפקח בניה מכיר את כל הטכניקות המומלצות לבנייה בגבס – החל מבחירת החומרים ולוחות הגבס ועד להתקנה נכונה וחיבור נכון של כל המרכיבים.

הוא הנציג שלכם שיבטיח שאף בעל מקצוע לא יחפף ולא יעשה טעויות בדרך אל התוצאה הבטוחה והאיכותית ביותר.

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
התקשרו עכשיו

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!