שמאי מקרקעין: מה תפקידו ומה חייבים לבדוק?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

לכל שאלה מוזמנים לפנות אלינו - ונציג יחזור בהקדם

כולם רוצים לקנות בית, ורוב האנשים רוצים לקבל את העסקה הטובה ביותר שאפשר. כאשר מדובר ברכישת נכס, קונים פוטנציאליים צריכים להיות מסוגלים להשוות בין שני נכסים זה לצד זה: אחד שהם כבר הסתכלו עליו ואחד שעדיין לא ראו. ההערכה מתבצעת על ידי שמאי שקובע כמה כסף הקונה צריך להציע עבור הנכס על פי שווי השוק הנוכחי שלו. השמאי קובע מה שנקרא "שווי שוק" על ידי השוואה למה נמכרו בתים אחרים באותה שכונה לאחרונה. הם עשויים גם לבחון כמה יעלה לבנות בית דומה בשוק של היום ולהפחית משם.

שמאות מקרקעין היא הערכת שווי הנכס. זו גם דעה של מישהו לגבי הערך, האיכות והמצב של נכס. שמאי יבחן דברים רבים בעת הערכת שווי השוק של הנכס: מכירות בשכונה הכללית, פוטנציאל השיווק הנוכחי והעתידי של הנכס, ייעוד וכל אילוצים שעלולים להשפיע על פיתוחו או השימוש בו. השמאי יתחיל בהסתכלות על נכסים דומים באזור כדי לקבוע אומדן לנכס המסוים הזה. שמאי מקרקעין מוסמך הינו איש מקצוע המתמחה בהערכת שווי נכס לצורכי הלוואות. שמאי מקרקעין מוסמך יעבוד לרוב בשיתוף פעולה הדוק עם מתווך משכנתאות ויתבקש להעריך את שווי הנכס וסביבתו. הם צריכים להיות מומחים לתקנות נדל"ן, בנייה, כספים ואזור.

תהליך ההסמכה כולל שלוש רמות: הרמה הכללית, הרמה הבינונית והרמה הבכירה. כדי להיות שמאי כללי מוסמך עליך להיות בעל ניסיון של שלוש שנים לפחות כשמאי כללי ברמת חניך וכן תואר עמית או תואר ראשון בעסקים או פיננסים או תחום קשור מאוניברסיטה מוסמכת. להיות שמאי ביניים מוסמך מצריך ניסיון של חמש שנים כשמאי ביניים ברמת חניך והשלמת 120 שעות. שמאי מקרקעין מוסמך הוא איש מקצוע שמעריך את השווי הכספי של נכס.

תפקידיו של שמאי מקרקעין מוסמך כוללים בין היתר:

  • בדיקת הנכס
  • קביעת מצבו
  • הכנת דוח שמאות
  • הצגת חוות דעת בלתי משוחדת ללקוח.

ייעוד שמאי מקרקעין מוסמך הוא תעודה המסמלת שעמדת בסטנדרטים הלאומיים של כשירות וידע, ואתה מחויב לקיים את הקוד האתי. כדי להיות שמאי מוסמך, ישנם קורסים ומבחנים שאתה צריך לעבור. הדרישות משתנות ממדינה למדינה. הבחינה לייעוד שמאי מקרקעין מוסמך מורכבת משני חלקים: בחינה אובייקטיבית בכתב ובחינת בקשה. רוב השמאים הם אנשי מקצוע מוסמכים בתחום שמאות המקרקעין. הם צריכים להשלים השכלה או הכשרה, ולאחר מכן לגשת ולעבור סדרה של בחינות כדי לקבל הסמכה. ערך הנכס שונה בכל מקום ובכל שוק. שמאי צריך להבין את ההבדלים הללו כדי לקבוע את הערך הכלכלי של נכס.

שמאי מקרקעין מוסמך הוא איש מקצוע המוסמך להעריך את שווי השוק של נכסים למחייתם. השגת מעמד של שמאי מקרקעין מוסמך יכולה להתבצע על ידי לימוד קורסים ועמידה בבחינה. הקורסים מכסים נושאים כמו שיטות הערכה, סוגי נכסים ועקרונות הערכת שווי. שמאי מקרקעין מוסמך הוא אדם שהשלים בהצלחה מינימום של שנתיים של התלמדות כשמאי מתלמד ועבר את בחינות הסטנדרטים האחידים של פרקטיקת שמאות מקצועית (USPAP). רק מי שסיים בהצלחה את הדרישות להפיכת שמאי מקרקעין מוסמך מוכר ככזה על ידי איגוד המתווכים הלאומי ויכול להשתמש בכינוי על התואר שלהם. ישנן סיבות רבות מדוע יידרש שמאי מקרקעין לצורך ביצוע שמאות, ביניהן: ביטוח דירה, הסדרי גירושין, תיקי ירושה או ליטיגציה.

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
התקשרו עכשיו

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!