תפקידו של מהנדס בניין בתכנון מבנים

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

לכל שאלה מוזמנים לפנות אלינו - ונציג יחזור בהקדם

הנדסת בניין הנקראת גם הנדסה אזרחית הוא תחום מבוקש העוסק בתכנון ובביצוע של מבנים, תשתיות ומערכות לצורכי מגורים, תעשייה, מסחר ועוד. בתחום ההנדסה האזרחית יש משימות רבות ומגוונות כמו תכנון ובניית מבני דיור ותעשייה, מגדלי מגורים ומשרדים, גשרים, כבישים ומחלפים, סכרים, שדות תעופה, תשתיות ביוב ומים וכיוצא בזה. יש תתי תחומים בתחום הנדסת הבניין כמו הנדסת מבנים, ניהול בנייה, הנדסת תחבורה, הנדסה הידראולית, מדידות וגיאו אינפורמציה, הנדסה חקלאית וכו'.

מהם תחומי האחריות של מהנדס בניין בפרויקט?

תחומי האחריות של מהנדס בניין הם אחריות על תכנון מבנים חזקים ועמידים שיעמדו בפני כוחות ולחצים שונים, למשל תכנון בתים פרטיים, תכנון מבני מגורים, מבני תעשייה ומסחר, גשרים ועוד. המהנדס אחראי על שלושה תחומים עיקריים, בהתאם למסלול ההתמחות שלו, התחומים המרכזיים הם עבודות בטון ועפר, קונסטרוקציות פלדה ובנייה קלה.

למעשה, מהנדס בניין הוא הגורם המקצועי הנושא באחריות מקצועית בכל פרויקט בנייה, הוא מעורב בפרויקט משלב התכנון, עליו לקחת חלק פעיל בגיבוש תוכניות הבנייה ומתוקף תפקידו עליו לאשר את התוכנית בהתאם לתקנים המחייבים. המהנדס מפקח על שלבי הבנייה באתר, משלב המיפוי והמדידות, דרך שלב הכלונסאות ויציקות הבטון ועד עבודות השלד והגמר. 

לאורך כל שלבי הבנייה המהנדס מפקח על קבלני המשנה ובעלי המקצוע, הוא מתאם את העבודות של בעלי המקצוע השונים ומוודא שימוש בחומרים ובטכניקות הבנייה שנקבעו בתוכנית. כמו כן, המהנדס אחראי על ביצוע בדיקות במהלך הבנייה כדי לבדוק את חוזק המבנה והשלד והוא מעורב גם בתהליכים הנדרשים לקבלת היתרי בנייה ולאחר סיום העבודות בהשגת האישור לאכלוס (טופס 4).

מה ההבדל בין תפקידו של מהנדס בניין לבין תפקידו של אדריכל בפרויקט?

אדריכל אחראי על תכנון המבנה והעיצוב הסביבתי, עליו להכין פרוגרמה בהתאמה אישית לצרכי ולדרישות הלקוח הסופי, והוא מתכנן את החלוקה של המבנה לחללי פנים. בפרויקט בנייה האדריכל מוביל את צוות התכנון ועליו להכין תוכניות עבודה מפרוטות הכוללות חומרים, לוח זמנים, שרטוטים ועוד. האדריכל מתאם את העבודה בין בעלי המקצוע המעורבים בפרויקט, הוא מבקר באתר הבנייה כדי לפקח ולוודא שהעבודות מתבצעות לפי התוכנית ולוח הזמנים שנקבע מראש, ועליו לספק דיווחים שוטפים ללקוח.  

מהנדס בניין אחראי על תכנון המבנה מבחינת שלד, כלונסאות, רצפות, תקרות וקירות, הוא אחראי על תכנון השלד בתיאום עם האדריכל ועליו להתייחס לתנאי השטח, תנועת קרקע, יציבות, עמידות, ביסוס המבנה, חוקים ותקנות בנייה ועוד. מהנדס בניין מפקח על עבודות קבלני הביצוע באתר הבנייה ומוטלת עליו אחריות לבטיחות, חוזק ויציבות המבנה. 

מה צריך ללמוד ולעשות כדי לעבוד כמהנדס בניין?

לימוד הנדסת בניין אורכים ארבע שנים. בוגרי תואר ראשון בהנדסת בניין (הנדסה אזרחית) העומדים בכל הדרישות והמבחנים נרשמי בפנקס הקבלנים. במהלך הלימודים הסטודנטים נדרשים לבחור מסלול התמחות, יש מגוון מסלולים כגון: הנדסת מבנים, ניהול בנייה, מדידות וגיאו אינפורמציה, הנדסת תחבורה והנדסה הידראולית. 

הסטודנטים לומדים מקצועות וקורסים רלוונטיים לענף הבנייה כמו שרטוט טכני, חומרי בנייה, תכנון מבנים, הנדסת חומרים, גיאודזיה, ניהול בנייה, תכנון קונסטרוקציות, ניתוח מערכות, תקני בנייה, בנייה ירוקה ועוד.

אילו נושא לימוד לומדים בלימודי הנדסת בניין?

מסלול הלימודים כולל קורסים רבים בתחום הבנייה, בהתאם למסלול ההתמחות שהסטודנט בוחר. באופן כללי, במגמת הנדסת בניין לומדים נושאים כמו חומרי בנייה, פיזיקה, מכניקה, הנדסת חומרים, שרטוט, תכנון מבנים, הידראוליקה ועוד. כמו כן, משתתפים בתרגילים ובמעבדות, בסיורים מאורגנים ועוד. יש להגיש פרויקט גמר בשנת הלימודים האחרונה. 

 

 

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
התקשרו עכשיו

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!