חוזה עם קבלן מפתח

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

לכל שאלה מוזמנים לפנות אלינו - ונציג יחזור בהקדם

ניהול פרויקט של בניית בית פרטי באמצעות קבלן מפתח היא אחת האופציות הטובות ביותר שעומד לרשות אנשים פרטיים שאין להם מושג, היכרות, ידע או ניסיון עם עולם הבנייה. יחד עם זאת, אם אתם בוחרים באופציה הזאת, עליכם להבין שאתם גם מניחים את גורלכם בידיו של קבלן אחד ולעובדה הפשוטה הזאת צריכה להיות משמעות באופן בו אתם מתנהלים מול בהיבט המשפטי והמעשי גם יחד. אז מה הם הפרמטרים החשובים שעליהם אתם צריכים להקפיד בעריכת חוזה עם קבלן מפתח? על כך עונים לכם בשורות הבאות המומחים של י.נ הנדסה.

מדוע חשוב לבנות חוזה מותאם לעבודה עם קבלן מפתח?

ובכן, האמת היא שגיבוש חוזה עם קבלן מפתח לא אמור להיות שונה בדבר מגיבוש חוזה עם כל קבלן אחר. יחד עם זאת, בעבודה עם קבלן מפתח אתם שמים למעשה את כל הביצים בסל אחד. כל קבלן יכול לגרום לכם נזק עצום לפרויקט כולו גם אם מדובר בקבלן שמתעסק בתחום מאוד ספציפי, כמו למשל קבלן אינסטלציה או קבלן חשמל ולבטח כאשר מדובר בקבלן שלד או קבלן גמר. מהסיבה הזאת, חוזה העבודה עם הקבלן חייב להיות מקיף, יסודי ומוקפד והוא צריך לכלול גם צעדים מעשיים שעובדים לטובתכם. אבל כאשר מדובר על עבודה עם קבלן מפתח כל הפרויקט נתון למעשה בידיו בלבד ולכן ההשפעה שלו על הפרויקט היא משמעותית יותר והצורך שלכם לעגן את העבודה מולו הוא מהותי יותר.

על מה חשוב להקפיד בגיבוש חוזה עם קבלן מפתח?

ככלל, חוזה עם קבלן מפתח חייב לכלול מעטפת משפטית הרמטית שמגינה עליכם אל מול הסיכונים. יחד עם זאת, חשוב לכלול גם מהלכים מעשיים שיגנו עליכם לא רק ברמה המשפטית, אלא גם בזמן אמת. חוזה טוב מבחינה משפטית יכול להעניק לכם יתרון בתביעה משפטית שתוכלו להגיש בעתיד אם יהיה צורך, אבל הוא לא יכול להגן עליכם מכל עוגמת הנפש וההפסד הכספי שיהיה עליכם לספוג עד שהדברים יתבררו בבית המשפט. על כן, חשוב שתעגנו בהסכם גם צעדים מעשיים. הצעד החשוב ביותר בהיבט זה הוא צורת התשלום לקבלן. צורת התשלום הטובה ביותר והבטוחה ביותר היא צורת תשלום הדרגתית שבמסגרתה אתם מעבירים לקבלן תשלומים חלקיים לפי אבני דרך לאחר שהוא השלים עוד שלב בפרויקט.

בגיבוש מודל זה חשוב שתקפידו לעמוד על הדברים בצורה קפדנית לאורך הפרויקט כולו ולעולם לא להעביר תשלום לפני שהושלם שלב. כמו כן, אתם רוצים להבטיח שבכל שלב של הפרויקט, יישמר האינטרס של קבלן המפתח לעמוד בהתחייבויותיו כך שבשום שלב הוא לא יוכל לפרוש ברווח אלא בסוף הפרויקט. זה לא קל להשיג את זה, אבל לשם אתם צריכים לשאוף. כמו כן, אתם רוצים לעגן מעורבות וסמכויות של מפקח בנייה מטעמכם, קריטריונים שבהם יצטרכו לעמוד קבלני משנה שאותם שוכר קבלן המפתח, חובת תיקון ליקויים לאחר בדיקת בדק בית וכן הלאה. כל אלה צריכים להיכלל במסגרת חוזה עם קבלן מפתח ואתם רוצים לוודא שקבלן המפתח שעומד מולכם גם מקבל את הדברים מרצונו הטוב.

מכל הסיבות האלה, חוזה עם קבלן מפתח הוא לא חוזה שאתם רוצים למצוא באינטרנט. לצורך גיבוש החוזה, ניהול המשא ומתן והחתימה עליו אתם רוצים ליווי של עורך דין, שיוודא שאתם עושים את הכל נכון. חברת י.נ הנדסה המספקת שירותי קבלן מפתח תשמח לדון עם עורך הדין שלכם ואף להעמיד לרשותכם מראש את כל התנאים הנדרשים לכם כדי להרגיש בטוחים ביציאה לפרויקט ולכל אורכו.

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
התקשרו עכשיו

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!