חומרי בניין איכותיים לגימור מושלם של הבית החדש

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

לכל שאלה מוזמנים לפנות אלינו - ונציג יחזור בהקדם

משפצים או בונים בית חדש? אל תתפשרו על איכות חומרי הבניין והאביזרים השונים, כיון שהם יקבעו הרבה מאוד לא רק ממראה הבניין אלא גם מעמידותו לאורך שנים רבות, והצורך שלכם להשקיע בו גם בעתיד.

אומרים, שלהליך של שיפוצים או בנייה בכלל, אפשר לדעת איך נכנסים, אבל לעולם אי אפשר לדעת איך יוצאים.

אפשר להסכים עם האמרה הזו או שלא (ואנחנו מאמינים שבתכנון נכון ופיקוח טוב אפשר בהחלט לתכנן היטב מראש גם את ההוצאות) אבל לעיתים קרובות אנשים – בעיקר מי שאינם מקצועיים – מוצאים את עצמם בחסר תקציבי דווקא בשלב הגמר.

freepik

באופן טבעי, בעלי בתים ודירות רבים מתחילים את עבודות הבנייה וההקמה של בניין חדש או שיפוץ מקיף, כאשר הכיסים שלהם מלאים והתקציב ברור. מה שקורה הוא שבמהלך הזמן מתגלים צרכים שלא נחזו מראש או שבעלי הבית רוצים לערוך שינויים בתוכנית המקורית, ואז נפרצת מסגרת התקציב.

במצב הזה, רבים מגיעים לשלב הגמר כאשר הם בגרעון, והם מתחילים לחפש איפה הם יכולים לחסוך ובמה. כך למשל, אנחנו רואים הרבה בירות ובתים עם מנורות חשופות תלויות מהתקרות: גופי תאורה הם הדבר האחרון שמתקינים, ורבים מגיעים לשלב הזה במצב שבו פשוט אין להם יותר כסף. 

אז מה עושים? איך מבטיחים גימור מושלם של בית חדש?

ראשית חוכמה, לא מוותרים על איכות, גם לא בשלב הגמר

חייבים להבין שחומרי בניין איכותיים לא משפיעים רק על מראה הבית החדש, אלא גם על העמידות שלו לאורך זמן ועל הצורך בהשקעה בו.

כולם מבינים שצריך בלוקים בעלי תו תקן, אבל פחות אנשים מבינים את הצורך בשכבה של צבע יסוד או פריימר על הקירות או חומרי איטום מודרניים, מהדורות החדשים.

ומה קורה אז? הניסיון של קבלן הצבע לחסוך ולא להניח פריימר, גורם לכך שאחרי שנה או שנתיים הצבע נפרד מהקיר, פשוט כך.

שימוש "קמצני" בדבק קרמיקה גורם לחללים מתחת לאריחים או מרצפות, לשברים ובעיות אחרות. שימוש בחומרי איטום מיושנים (אבל זולים) גורם לכך שצריך לבצע איטומים חוזרים בכל שנתיים או שלוש, ולא במרווחים של עשר שנים ויותר.

התקנתם צינורות אינסטלציה איכותיים בשלב ההקמה? השתמשתם רק בבלוקים שיש להם תו תקן? המשיכו בגישה הזו גם בשלב הגמר.

תכננו מראש את נושא עבודות הגמר

לדוגמא: אם אתם משפצים או בונים בית בירושלים, חפשו חנות חומרי בניין בירושלים באינדקס B144 עסקים שיש לה כל המגוון של החומרים והאביזרים שאתם צריכים.

שבו עם אנשי החנות ובקשו להבין מהם מה ההפרשים במחיר בין סוגי החומרים והאביזרים השונים שאתם צריכים. דבקים לרצפה, למשל, או טיח צבעוני מסוג כזה או אחר ואפילו רובה אקרילית מול רובה אפוקסית. הבינו מה ההבדלים בין החומרים השונים ואז תוכלו להחליט איפה אתם שמים דגש, ועל מה.

באופן כזה גם יהיה לכם 'אופק' תקציבי לשלב הגמר: בעזרת אותם מומחים מאותה חנות חומרי בניין בירושלים תוכלו לדעת כמה כסף אתם חייבים לסגור כדי להגיע לשלב גמר בביטחון.

התייעצו גם עם הארכיטקט שלכם בנושא הזה, וכמובן שגם עם הקבלן. לעיתים נדמה לנו שארכיטקטים רואים רק את הצדדים העיצוביים, ולא יודעים להצביע על חומר או אביזר יותר איכותי או פחות, אבל זה לא בהכרח נכון.

בצורה דומה, קבלנים בהחלט מכירים את החומרים הטובים ביותר לעבודות השונות שהם מבצעים. אל תפסלו על הסף הצעות יקרות יותר, אבל כאלה שיבטיחו שימוש בחומרים טובים.  

קחו אנשי מקצוע טובים

אל תוותרו על איכות העבודה.

הבאנו למעלה את הדוגמא להנחת הקרמיקה או צביעה: אין קיצורי דרך, בוודאי שלא בשלב הגמר, ולא חסרות דוגמאות – אפילו קטנות:

אם לא מחכים שהטיח יתייבש ואם לא הונח דבק איכותי שמאפשר עבודה מדויקת וטובה, הקרמיקה לא תדבק בצורה טובה.

אם לא צובעים שכבה של פריימר, הצבע ייפרד. וגם אם צובעים פריימר ועושים את זה לא נכון, מקבלים טפטופים, שאותם רואים אחר כך דרך שכבת הצבע.

הנחה לא נכונה של אריחים או בחירה לא טובה של מרווחים ביניהם יהיו בכייה לדורות: אתם תמיד תראו את אותם מקומות "קטנים" שבהם האריחים לא נחתכו היטב או את סידור הנחת הרצפה, שהיה שגוי.

לכן, אם אתם יכולים לבצע פיקוח בעצמכם, מה טוב. אם לא, מצאו קבלן שאתם יכולים לסמוך עליו, שיש לו המלצות ותיק פרויקטים מרשים ועדכני ועבדו איתו. אם לא, קחו מישהו שיכול לתת לכם שרות של פיקוח בנייה אמין וטוב.

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
התקשרו עכשיו

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!