טיפים לבחירת תאורה בפרויקט בניית בית פרטי

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

לכל שאלה מוזמנים לפנות אלינו - ונציג יחזור בהקדם

לתאורה יש השפעה רבה על יצירת אווירה בסביבת המגורים ומומלץ כבר בתהליך בניית בית פרטי להשקיע בתכנון תאורה. מיקום התאורה וסוג התאורה מבוסס על מגוון פרמטרים. כמו למשל, כיווני אוויר, גודל כל חלל, הסגנון העיצובי וחומרי הגמר הבולטים. כמו כן, סגנון חיים והצרכים הייחודיים של הדיירים.
מה יש לקחת בחשבון בתכנון תאורה אדריכלית בעת בניית הבית? מספר טיפים חשובים בנושא.

תאורה לכל אזור בבית


נהוג לשלב בבית שני סוגים של תאורה: תאורת רקע שמפזרת את האור ברחבי החדר ותאורה משימתית, הממוקדת בהארת אזור ספציפי וברוב החללים בבית נשלב שני סוגים אלה של תאורה. לדוגמא: רוב הסיכויים שנרצה תאורה נעימה למטבח ובעת הבישול נהיה מעוניינים בחיזוק של תאורה המכוונת למקום מסוים – השיש, משטח הבישול, האי, הכיור וכדומה. לכן, המיקום של התאורה ייבחר מראש כך שהתאורה תהיה מכוונת להארת אזורים בהם נדרשת תאורה משימתית.
כדי לבחור את סוגי התאורה, יש להחליט מראש מהם הצרכים הייעודיים של הדיירים ובכל חלל מתאורה ממוקדת כמו מנות שולחן בחדר השינה בשידה ליד המיטה ועד פינת העבודה הביתית או תאורת אווירה בסלון.
בחירת עוצמת האור היא פונקציה של העדפה – יש מי שזקוקים לאור חזק יותר מאחרים או לאור חזק כאשר הם מבצעים משימות מסוימות כמו בישול, קריאה, צפייה בטלוויזיה וכמובן שלמיקום הבית ותנאי התאורה הקיימים השפעה ישירה על התאורה הנבחרת. בחללים חשוכים יותר יהיה צורך בתאורה חזקה יותר עוד טרם רדת החשיכה מאשר בבתים הנהנים בשעות היום מאור שמש טבעי. מומלץ מראש לסמן אזורים כבר בשלב התוכניות שיזדקקו לתאורה משימתית מול אזורים בהם תהיה רק תאורת רקע.

הסגנון קובע
בבחירת גופי תאורה בעת בניית בית פרטי יש לשים דגש על הסגנון המועדף והשפה החזותית המובילה בבית. האם תרצו גופי תאורה שישתלבו עם הניחוח הכפרי או גופים מודרניים לבית מודרני או להפך, תרצו ליצור קונטרסט בין העיצוב השולט לגופי התאורה. בחללים מרווחים וגדולים יחסית אפשר לשלב גופי תאורה מאסיביים ודומיננטיים בעוד בחללים צפופים וצרים עם תקרה נמוכה יחסית נעדיף גופי תאורה מינימליסטיים ואווריריים שאינם תופסים שטח רב. קיימים גם גופי תאורה סמויים שאפשר להסוות בנישות גבס כך שרק אלומת האור מאירה ולא ניתן לראות את הגוף עצמו. כשלמשל אנו מעוניינים להאיר אך ורק פסל דקורטיבי או יצירת אמנות. בבחירת הגופים מומלץ להתחשב גם בפלטת הגוונים של הבית וחומרים – לדוגמא, בבית על טהרת חומרים טבעיים אולי נעדיף גוף תאורה מחומר טבעי.

סוד הלד
בשנים האחרונות רבים מתכננים את התאורה הביתית ומשלבים תאורת LED. תאורת לד מציעה מגוון יתרונות בולטים: היא מוצר ידידותי לסביבה, חסכונית מהבחינה האנרגטית, ששומרת על מראה טבעי של הפריטים שהיא מאירה, תוחלת החיים שלה ארוכה יחסית והתחממות שלה נמוכה. לכן, הבחירה בנורות אלה היא חלק בלתי נפרד מתכנון התאורה עבור מי שבוחן מראש פרמטרים הקשורים לעלות תועלת, צריכת חשמל ופתרון "ירוק" יותר הביתה.
הקולקציות של נורות ה-LED לא מפסיקות להפתיע לרגע עם נורות בצורות שונות, כולל נורות לד דמוי פחם וכן פסי לדים המוגנים מפני מים שמתאימים לשילוב במיוחד בחללים רטובים כמו חדרי רחצה ומטבחים. אין ספק שללד יש איכויות רבות מעיבוד הצבע דרך שליטה ברמת הסנוור ועד יעילות האור.

זכרו שתאורה משפיעה בצורה עמוקה על הבית ואיכות החיים ולכן, שלבו את תוכנית התאורה בתהליך הבנייה כך שתיהנו מבית מואר ונעים.

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
התקשרו עכשיו

צריכים ממד או מיגונית ?

עידן מיגון מציעים מגוון פתרונות מיגון מתקדמים ואמינים
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!