בניית מרפסת

אורגד מבנים מספקת את המחיר הזול בארץ בהתחייבות!

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם

אתם רוצים להוסיף מרפסת לבית וזה כל מה שאתם יודעים בשלב הזה. עדיין לא ברור לכם איך אפשר לבנות מרפסת בקומה בה אתם ממוקמים, לא ברור לכם אם תוכלו לגייס את יתר הדיירים ואולי להוציא לדרך פרויקט רחב של הוספת מרפסות לכל הבניין, לא ברור לכם הנושא של היתר הבנייה, איך ייראה תהליך הבנייה, כמה זמן הוא יימשך, אילו סוגי מרפסות ומהן האפשרויות העומדות בפניכם. כל זה לא ידוע לכם ועל כל זה נדבר במדריך הבא. מדריך הוספת מרפסות

למה להוסיף מרפסת לבית?

מן הסתם, אם אתם מעוניינים להוסיף מרפסת לבית, אתם לבטח יודעים מדוע אתם רוצים את זה. מרפסת הוא אזור שונה מכל האזורים בבית, שכן הוא מאפשר לנו להיות בתוך הבית אבל מחוצה לו. המרפסת מאפשרת לנו ליהנות מהאוויר בחוץ, מהשמש, מהנוף ומריח הסביבה, כשאנחנו למעשה עדיין בבית שלנו. אבל ישנם אולי מספר יתרונות נוספים שאולי לא חשבתם עליהם עדיין ויכולים לתת עוד יותר בוסט להחלטה שלכם. מרפסת, מאחר ומדובר במרחב חיצוני לבית, מאפשרת לכם גם לעשות את כל מה שאי אפשר לעשות בתוך הבית אבל היינו שמחים אם היה אפשר, כמו למשל בריכה לילדים, ערב על האש עם חברים, מסיבות ומפגשי חברים, יום שיזוף וכן הלאה. הוספת מרפסת לבית יכולה גם להעלות מאוד את ערך הדירה שלכם בהיקף גדול יותר מעלות בניית המרפסת עצמה, כך שבפועל מדובר גם בהשקעה ולא רק בהוצאה כספית.

מהו התהליך של הוספת מרפסת? איך זה בדיוק קורה?

ובכן, אם קיבלתם את ההחלטה להוסיף מרפסת לבית, כבר עשיתם צעד חשוב וקריטי. כעת עליכם להיכנס לתהליך של הוספת המרפסת והתהליך הזה מתחיל דווקא במשא ומתן… עם הדיירים בבניין.

הסכמת הדיירים

זהו השלב שבו אתם רוצים לבדוק אם יתר הדיירים בבניין היו רוצים להיכנס לפרויקט כזה של הוספת מרפסות לכל דירות הבניין. במקרה כזה תוכלו להוסיף מרפסת על עמודים שנשענת למעשה על המרפסת של הקומה מתחתכם, אבל זה דורש כאמור את הסכמת כלל הדיירים בבניין. כמו כן, גם אם אתם תהיו היחידים בבניין שרוצים להוסיף מרפסת, תוכלו לעשות זאת באמצעות מרפסת תלויה, אך יהיה עליכם לקבל את הסכמת הדיירים לכך על מנת לקבל את היתר הבניה המיוחל. חשוב לומר כי זה שהדיירים צפויים להתנגד למהלך לא מבטיח להם כלל שלא תקבלו את ההיתר המיוחל, אבל כשניגשים למהלך של בקשת היתר, זה בהחלט יכול לעזור אם יש בידיכם הסכמה מראש של יתר הדיירים.

תכנון המרפסת

בשלב הזה אתם רוצים להבין בעצם איך תיראה המרפסת שלכם. זה הזמן לתכנן את קווי המתאר שלה. האם היא תהיה מרפסת מלבנית, רבועה, בצורת האות ריש או בכל תצורה אחרת שעולה בדמיונכם. זה הזמן לקבוע את גובה הקירות ההיקפיים, סוג המעקה, סוג הריצוף, תשתית המים, החשמל והניקוז וכל אלמנט אחר שמהווה מרכיב מפתח בתצורה הסופית של המרפסת. את השלב הזה אתם יכולים לעבור לבדכם אם אתם בוחרים באפשרות של התייעצות עם בעלי מקצוע העוסקים בהוספת מרפסות ובחירה מתוך שורה של דגמי מדף אותם הם יכולים להציע לכם עם שינויים ספציפיים שתוכלו להכניס. יחד עם זאת, אם אתם מחפשים מרפסת מיוחדת ושונה הדורשת תכנון פרטני, יהיה עליכם לשכור אדריכל שיבצע עבורכם את התכנון. בכל מקרה, כל תכנון של המרפסת חייב לקבל אישור של מהנדס הן ביחס למבנה של המרפסת עצמה והן ביחס להתאמה שלה לבניין.

הוצאת היתר בנייה

מאחר והוספת מרפסת הוא מהלך חיצוני שמשפיע על הנראות של הסביבה כולה, חובה לקבל היתר בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובניין ברשות המקומית שבתחומה אתם מתגוררים. במשרדי העירייה או באתר האינטרנט שלה תוכלו לקבל את כל המידע על הטפסים והמסמכים שאתם צריכים להגיש, ואם הצלחתם להשיג את הסכמת כל הדיירים, זה הזמן להציג אותה. במקרים מסוימים, תוכלו לקבל היתר בניה גנרי שמתאר את הגבולות וקווי המתאר המקסימליים של המרפסת שתוכלו להוסיף ושמהם לא תוכלו לחרוג, ובמקרים אחרים הוועדה תדרוש תכנית בנייה של המרפסת המיועדת על מנת לדון בה באופן פרטני. את כל הדברים הללו תוכלו לברר מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בישובכם.

בחירת שיטת בניה

זהו השלב שאתם מתחילים את התכנון הביצועי של הוספת מרפסות וזהו השלב בו עליכם להחליט איך אתם מתכוונים לבנות את המרפסת שלכם. אם אתם לא מתגוררים בקומה הראשונה ולכל היותר, השנייה, ואם אתם היחידים שמעוניינים להוסיף מרפסת ומתחתכם יש רק חלל ריק, יהיה עליכם להוסיף מרפסת תלויה שהיא מרפסת שלמעשה תלויה לצד הבית שלכם כמו מדף ומעוגנת באמצעות קורות פלדה אל המבנה הראשי. במידה ומדובר בפרויקט הכולל את כל דירות הבניין, או לפחות את הדירות שמתחתיכם, תוכלו להוסיף מרפסת עמודים כשכל מרפסת נשענת על גבי המרפסת שמתחתיה. בשלב הזה יהיה עליכם להחליט גם האם אתם בוחרים לבנות מרפסת בטון או מרפסת פלדה. מרפסת בטון היא מרפסת שאותה יש לבנות בשטח ממש כמו שבונים בית. לאחר שתיבנה פלטפורמת קורות פלדה עליהן תשב המרפסת, תבוצע יציקת בטון של גוף המרפסת על פי תכנית הבנייה. שיטה נוספת, שנחשבת למהירה ויעילה יותר היא השיטה של מרפסות פלדה. המדובר על מרפסות שאותן אתם מזמינים מראש בדיוק על פי קווי המתאר הרצויים לכם. אתם יכולים לעצב את המרפסת מראש ולראות דגם של האופן בו היא תיראה בסופו של דבר ולבצע הזמנה בהתאם לכך. חלקי המרפסת מיוצרים מפלדה חזקה ורבת עוצמה בהתאם לדרישותיכם, מובאים אל השטח ומורכבים במהירות ובקלות על גבי הפלטפורמה של קורות הפלדה. ככלל, חשוב לומר ששתי השיטות הן לגיטימיות ותוכלו לבחור בכל אחת מהן, בין שאתם בוחרים במודל של מרפסת תלויה ובין שבאופציה של מרפסת על עמודים. יחד עם זאת, מרפסת בטון היא מרפסת שבנייתה היא מורכבת הרבה יותר, היא דורשת זמן עבודה רבה יותר בשטח ולעיתים אף כרוכה בהפרעה רבה לסביבה וליתר דיירי הבניין. מרפסת פלדה לעומת זאת, היא מרפסת המבוססת על השיטה הטרומית המודולרית, היא מספקת לכם חוזק מבני יוצא דופן, בטיחותית להפליא וקלה מאוד לבנייה בתוך זמן קצר. ליתרונות וחסרונות אלה ישנן השלכות גם בתמחור המרפסת, כשמרפסת פלדה תעלה לכם בדרך כלל פחות מאשר מרפסת בטון, בעיקר לאור היכולת לייצר אותה בזמן קצר יותר ולהשלים את הבנייה בקלות רבה יותר, אבל את כל הנושא הזה יהיה עליכם לבדוק מול הקבלן שבו תבחרו לצורך ביצוע המשימה.
מדריך הוספת מרפסות

תחילת ביצוע

כאשר הכל מוכן ואפשר להתחיל לעבוד, אתם כבר צריכים להיות אחרי כל ההכנות מבחינתכם והכנות אלה יכולות להשתנות מאוד בהתאם לסוג המרפסת שבחרתם להוסיף. התהליך של הוספת מרפסת הוא תהליך בניה לכל דבר ועניין ועל כן צפוי להיות כרוך בלא מעט ברדק, אבק ורעש. כמו כן, כמעט כל תהליך הבנייה מתבצע דווקא מתוך הבית, מה שאומר שתצטרכו להכין נתיב פנוי לחלוטין מריהוט ומפריטי עיצוב שונים בבית על מנת שהעובדים יוכלו לעבור במקום עם כל כלי העבודה וחומרי הגלם מבלי לעשות נזק. אם אתם רוצים ליצור את פתח המרפסת מחדר הסלון, יהיה עליכם לפנות את הסלון או לחילופין את המטבח, אם דווקא שם תרצו להוסיף את המרפסת. במידה ותבחרו באפשרות של מרפסת בטון, אתם צפויים ללא מעט שבועות של רעש, ברדק ואבק בתקווה שלא ייגרם נזק כלשהו לקירות הבית ולריצוף. במידה ואתם בוחרים באפשרות של מרפסת פלדה, אין זה אומר שאתם לא צריכים להכין את עצמכם, אבל זה אומר שהתהליך יסתיים הרבה יותר מהר ועם הרבה פחות ברדק. בכל מקרה, כדאי להבין מאנשי המקצוע איתם אתם עובדים, למה אתם צריכים לצפות במסגרת התהליך ובהתאם לכך להכין את עצמכם, את ביתכם ואת בני המשפחה.

גמר ועיצוב

לבסוף, הגענו לשלב בו אתם רוצים לעצב את המרפסת שלכם ולהעניק לה את המראה והאווירה שבדיוק עבורם ביצעתם את כל הפרויקט הזה מלכתחילה. צמחייה, סוכך או פרגולה, גופי תאורה, ריהוט גן, צבע, ריצוף – כל אלה ישפיעו בסופו של דבר על המראה והאווירה במרפסת שלכם וחשוב מאוד שאת כולם תבחרו בסיוע אנשי מקצוע שיבטיחו שההחלטות שאתם מקבלים עולות בקנה אחד עם עקרונות העיצוב המקצועיים. באפשרותכם להוסיף מגוון רחב של פתרונות הצללה, תאורה וצמחייה ואם ממש תתעקשו, תוכלו לבנות לכם גם גינה קטנה על המרפסת, בין באמצעות צמחייה טבעית ובין באמצעות צמחייה מלאכותית. אבל כל דבר שתשלבו במרפסת יכול להרוס את האווירה בה בדיוק כפי שהוא יכול לבנות אותה. על כן, חשוב שתעשו את הדברים בשום שכל ובתשומת לב ולא על פי מצבי רוח חולפים. לבסוף, כדאי לומר כמה מילים על אנשי המקצוע שאותם אתם רוצים לבחור לטובת המשימה. ישנם לא מעט אנשי מקצוע שיודעים להוסיף מרפסות למבנים קיימים ואפשר בהחלט להניח שכולם יוכלו לעשות עבורכם את המשימה בצורה בטוחה. יחד עם זאת, אי אפשר להבטיח שכולם יעשו את זה במסירות וברצינות, שכולם יימנעו כמה שיותר מליקויים בתהליך הבנייה, שכולם יימנעו מעיגול פינות כדי להגדיל עוד טיפה את הרווח או שכולם ינהגו בכם באדיבות וישתדלו לסיים את הפרויקט כמה שיותר מהר על פי לוחות הזמנים וכמה שיותר בהתאם לתכנית הבנייה. לשם כך, יהיה עליכם למצוא את אנשי המקצוע המתאימים, אנשי מקצוע שמתמחים בתחום של הוספת מרפסות, שיכולים לשבת איתכם ולספר לכם על כל האפשרויות העומדות בפניכם עוד לפני שהם קיבלו מכם שקל אחד. אנשי מקצוע שיכולים ללוות אתכם בתהליך של הוצאת היתר הבנייה, שיכולים לחבר אתכם לאדריכל מקצועי שיתכנן עבורכם את המרפסת או שיכולים בעצמם להציע לכם מגוון רחב של דגמי מדף שכבר זכו ליד עיצובית ולאישור מהנדס. אלו הם אנשי המקצוע שמעבר לידי הזהב שלהם, יודעים גם להעניק את השירות הטוב ביותר ללקוח, שירות שבתחום הבנייה הלקוח פשוט לא יכול בלעדיו. כל מהלך שאתם עושים במסגרת תהליך הוספת מרפסות הוא מהלך שאתם רוצים לעשות ממקום של בטחון וידע ועל כך יכול מאוד להשפיע איש המקצוע שתבחרו לטובת העניין. נסו למצוא חברות או אנשי מקצוע העוסקים בתחום ושלגביהם אתם יכולים למצוא המלצות מחברים, בני משפחה, מכרים או אפילו בפייסבוק ונסו גם למצוא קצת חוות דעת מקצועיות שתוכלו לקבל אודות אותם אנשי מקצוע מאנשי מקצוע אחרים העוסקים בתחומים משיקים ושעשויים להכיר אותם ואת טיב העבודה שלהם. הבחירות שתקבלו בהיבט הזה ישפיעו על התוצאה כולה.

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם

אז מה היה לנו בכתבה:
אורגד שיפוץ מבנים
אורגד שיפוץ מבנים

חברת אורגד גאה להיות החברה המובילה בישראל לשיפוץ ושימור מבנים אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ולתאם פגישת הכרות ללא התחייבות אנו מבטיחים לכם כי נדע לנהל את הפרויקט שלכם בצורה מיטבית ולדאוג שפרויקט שיפוץ הבניין לכם יתבצע במהירות תוך הקפדה על סטנדרטים גבוהים של איכות ושירות תוך שימוש בחומרי הגמר המתקדמים ביותר.

1700-70-90-30